تحريک تقاضاي مسکن محرک بازار فولاد

تحريک تقاضاي مسکن محرک بازار فولاد پايگاه خبري معدن نيوز- مديرعامل فولاد جنوب اظهار کرد: به طور قطع با تحريم تقاضاي مسکن و افزايش ساخت‌وساز خريد و فروش و همچنين توليد فولاد در کشور بهبود خواهد يافت.
احمد دنيانور در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با اشاره به اينکه درحال‌حاضر قيمت فولاد در بازارهاي جهاني کاهش يافته و رقابت در ميان توليدکنندگان بيشتر شده است، افزود: هم‌اکنون حضور توليدکنندگان ايراني در بازارهاي جهاني با کاهش قيمت تمام شده مي‌تواند پررنگ تر شود، به طوري که عرضه فولاد در بازار بيش از تقاضاست و توليدکنندگان مي‌توانند در چنين شرايطي فروش خوبي داشته باشند که قيمت نهايي محصولات خود را کاهش داده باشند. از اين رو توليدکنندگان فولاد ايران بايد در گام نخست با بهره‌وري قيمت تمام شده محصولات خود را کاهش دهند.
عضو انجمن فولاد ايران با تاکيد بر اهميت تحريک تقاضا براي مسکن در افزايش توليد فولاد کشور موثر است، تصريح کرد: هم‌اکنون بسياري از توليدکنندگان فولاد محصولات خود را در انبارها دپو کرده‌اند و اين مسئله مانع از برنامه افزايش توليد آنها خواهد شد، حال در چنين شرايطي اگر در خريد و فروش مسکن کشور بهبود حاصل شود به طور قطع تقاضا براي فولاد نيز رونق خواهد گرفت که اين موضوع مي‌تواند توليدکنندگان را به سمت بهبود توليد سوق دهد.
او با بيان اينکه اجراي 7 طرح فولادي در شرايطي مي‌تواند موفق عمل کند که توليد آنها قدرت رقابت قيمتي با محصولات خارجي داشته باشد، افزود: از آنجايي که برنامه ايران، افزايش توليد فولاد به 50 ميليون تن در سال 1404 است و 7 طرح فولادي نيز با اين هدف به چرخه توليد فولاد ايران اضافه شده است، بنابراين در ابتدا نه تنها بايد به فکر بهره‌وري در توليد اين واحد‌ها باشيم بلکه بايد بازاريابي براي ورود به بازارهاي بين‌المللي را در دستور کار قرار دهيم.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا