کیفیت بالا و مقاومت محصولات تولیدی ذوب آهن در برابر زلزله رونق صادرات شرکت را موجب شد

کیفیت بالا و مقاومت محصولات تولیدی ذوب آهن در برابر زلزله رونق صادرات شرکت را موجب شد

دنیای معدن -عباس عباس زاده مدیر کیفیت ذوب آهن به مناسبت 5 دی ماه روز جهانی زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در گفتگو با خبرنگار هفته نامه آتشکار به تشریح ویژگی های محصولات شرکت از جمله کیفیت بالا و مقاومت آن در برابر حوادث طبیعی واز جمله زلزله پرداخته است که به شرح زیر تقدیم همکاران وخوانندگان عزیز می گردد :

ذوب آهن به عنوان اولین تولید کننده فولاد کشور از ابتدای شروع به کار ، هدف و رسالت خود را تولید محصولات با کیفیت بسیار بالا و با رعایت دقیق استانداردها قرار داده است . از طرفی با توجه به قرار گرفتن ایران درمنطقه زلزله خیز و قرار گرفتن بعضی از شهرها روی گسل های زلزله ای بدیهی است که ساخت و ساز بایستی از استانداردهای قابل قبول برخوردار باشد از این جهت در ذوب آهن اصفهان کلیه محصولات شامل میلگرد،تیرآهن ،ناودانی ونبشی های تولیدی در زمان تولید در تطابق با استاندادهای مربوطه کاملا مطاقبت داده می شوند .

 عباس زاده افزود محصولات فولادی تولیدی به لحاظ فرایند تولید از مرحله استخراج مواد اولیه از معدن تا تولید محصول نهایی ،تحت کنترل بوده و از  کیفیت بالایی برخوردار است.  لازم  به ذکر است که  سنگ آهن مصرفی در پروسه تولید چدن و فولاد به دلیل دارا بودن عناصری چون وانادیوم وتیتانیوم باعث بهبود خواص مکانیکی فولاد تولیدی می گردد. از طرف دیگر در جهت تضمین کیفیت محصول در برابر زلزله استانداردهای مورد عمل در ذوب آهن با ضریب اطمینان بالاتری نسبت به آنچه در استانداردهای ملی و بین المللی مورد نیاز می باشد کنترل و تایید می گردد . به همین دلیل محصولات فولادی ذوب آهن باخواص مکانیکی بالاتری نسبت به حداقل استانداردهای ملی به بازار عرضه می گردد. تغییرات در تکنولوژی تولید در فرایندهای مرتبط در بخش فولادسازی ( متالورژی ثانویه ، گاززدایی و گوگردزدایی ... ) و همچنین استفاده از سیستم های اتوماسیون در خط نورد باعث شده که محصولات فولادی شرکت از لحاظ مشخصات فنی،ابعادی وشکل ظاهری در حد بسیار بالاتری نسبت به حداقل استانداردها تولید گردد .به نحوی که محصولات صادراتی ذوب آهن در کشورهای مختلف دنیا مورد مصرف قرار گرفته و مصرف کنندگان در این کشور ها ضمن تایید کیفیت محصولات ذوب آهن در خواست خریدمجدد محصولات ما را دارند .

برند ذوب آهن اصفهان شناخته شده ترین وبرترین برند محصولات فولادی طویل در کشور است .

در ساختمان ها معمولا تیرآهن جهت بارگیری سازه های فولادی در شکل و ابعاد مختلف و میلگردهای گرم نورد دیده جهت تسلیح بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

بیش از 90 درصد میلگردهای تولیدی ذوب آهن اصفهان به روش عملیات غیر حرارتی تولید می شود که این فرایند در سایر شرکت های تولید کننده کشور وجود ندارد یا کمتر دیده می شود .در این فرایند افزایش مقاومتی مکانیکی با افزودن عناصر فرو آلیاژی انجام می گیرد که خود مزیت تولید در این رابطه است  . در تولیدات ذوب آهن اخیراً میلگردهای آج دار با خواص مکانیکی بالاتر نسبت به تولیدات قبلی تحت عنوان آج 500 تولید شده که با افزایش مقاومت مکانیکی محصول کاهش مصرف فولاد در ساختمان را ایجادمی کند.

در حال حاضر در کشورجهت  احداث ساختمان های بلند مرتبه اسکلت فلزی جهت ساخت ستون از  تیر ورق   ( حاصل جوشکاری  و تبدیل ورق به ستون ) استفاده می شود و خطای انسانی و عیوب جوشکاری در تولید اینگونه اسکلت های فلزی عواقب جبران ناپذیری در زلزله ها در پی خواهد داشت . در این ارتباط   ذوب آهن اخیراً اقدام به تولید  تیرآهن های بال پهن نموده که از آنها می توان به جای تیر ورق در ساختمان های بلند مرتبه ،استفاده نمودو این گام مهمی در تولید محصولات مقاوم به زلزله در کشوربوده و شرکت سهامی  ذوب آهن اصفهان با تولید انبوه این نوع محصول به موفقیت بزرگی دست یافته است .

شایان ذکراست  شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان دارنده اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری محصولات فولادی ساختمانی درکشور می باشد لذا محصولات ذوب آهن به صورت مداوم تحت نظارت سازمان ملی استاندارد ایران تولید می گرددو مصرف کنندگان با اطمینان خاطر در سازه های ساختمانی از آنها استفاده می نمایند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا