بازار سنگ آهن چین، نزولی

بازار سنگ آهن چین، نزولی

دنیای معدن -آخرین بار پنجشنبه اخیر قیمت سنگ آهن وارداتی در چین 3.55 دلار هر تن افت نموده خلوص 62 درصد استرالیا 76 دلار و 25 سنت هر تن سی اف آر شد. همان روز قیمت بیلت در بازار داخلی چین 7 دلار و قرارداد میلگرد در بورس شانگهای 21 دلار ارزان تر شد. قیمت قرارداد ماه می سنگ آهن در بورس دالیان نیز یک دلار در هر تن ارزان تر شد. سرمای زمستان و آلودگی هوا فعالیت ساخت و ساز را در شمال چین متوقف کرده از این رو موجودی مقاطع رو به بالاست در نتیجه بازار فولاد ضعیف تر شده است. البته کارخانه ها در استان هبی که برای کاهش آلاینده ها تولید را متوقف کرده بودند فعالیت را از سر گرفتند و خرید سنگ آهن آن ها کمی بهتر شد. ولی خرید آن ها در تناژ پایین از بنادر است و فعلا تمایلی به واردات ندارند. تحلیلگران نسبت به پیش بینی آینده بازار سنگ آهن محتاط هستند ولی همگی موافقند که تقاضا در آینده نزدیک بهتر نمی شود چون تولید فولاد پایین است. برخی نیز خبر دادند دور جدیدی از کاهش تولید برای پایین آوردن سطح آلاینده ها در راه است.

همان روز قیمت بیلت در بازار داخلی چین 7 دلار و قرارداد میلگرد در بورس شانگهای 21 دلار ارزان تر شد. قیمت قرارداد ماه می سنگ آهن در بورس دالیان نیز یک دلار در هر تن ارزان تر شد.

سرمای زمستان و آلودگی هوا فعالیت ساخت و ساز را در شمال چین متوقف کرده از این رو موجودی مقاطع رو به بالاست در نتیجه بازار فولاد ضعیف تر شده است.

البته کارخانه ها در استان هبی که برای کاهش آلاینده ها تولید را متوقف کرده بودند فعالیت را از سر گرفتند و خرید سنگ آهن آن ها کمی بهتر شد. ولی خرید آن ها در تناژ پایین از بنادر است و فعلا تمایلی به واردات ندارند.

تحلیلگران نسبت به پیش بینی آینده بازار سنگ آهن محتاط هستند ولی همگی موافقند که تقاضا در آینده نزدیک بهتر نمی شود چون تولید فولاد پایین است. برخی نیز خبر دادند دور جدیدی از کاهش تولید برای پایین آوردن سطح آلاینده ها در راه است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا