جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن با بهره برداری از کارخانه گندله بافق

جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن با بهره برداری از کارخانه گندله بافق

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق گفت: با بهره برداری از کارخانه گندله پنج میلیون تنی سه چاهون بافق ضمن رونق فضای کسب کار از خام فروشی مواد معدنی بخصوص سنگ اهن این منطقه جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ماین نیوز، محمد جواد عسکری ظرفیت اشتغالزایی این کارخانه را بالغ بر750فرصت جدید شغلی و در عین حال مستقیم و یکهزار و 700شغل غیر مستقیم عنوان کرد که به سهم خود نقش موثری در رونق فضای کاری به دنبال خواهد داشت .

وی با بیان اینکه این کارخانه با تکنولوژی روز در حال ساخت است ، پیش بینی کرد با برنامه ریزی و تدابیر اندیشیده شده در سال 97 به بهره برداری برسد.

عسکری استخراج سالانه حدود 2میلیون تن کنسانتره آهن از چغارت بافق را یاد آور شد و افزود: با راه اندازی این کارخانه، کنسانتره استخراج شده به گندله تبدیل و از خام فروشی سنگ آهن جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه احداث کارخانه گندله روزانه 30 میلیارد ریال درآمدزایی برای سنگ آهن بافق دارد خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این کارخانه می توان روزانه شاهد تولید 17 میلیون تن گندله بود.

عسکری برنامه زمانبندی شده احداث کارخانه را 36ماهه عنوان کرد و یادآور شد: برای اولین بار در ایران کارخانه ای با این ظرفیت ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق آغاز عملیات اجرایی این پروژه را سال 94 عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن حدود 32درصد است .

عسکری با یادآوری اینکه عملیات احیا بصورت مستقیم انجام می شود بیان کرد: در حال حاضر حدود 150نفر به فعالیت مشغولند که در پیک کاری به 400 نفر می رسند.
وی گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری 157 میلیون یورو تا 2سال آینده به بهره برداری می رسد و تحول بزرگی در اقتصاد و آبادانی منطقه بافق ایجاد خواهد کرد.

هدف از ایجاد واحد گندله سازی تبدیل کنسانتره آهن به گندله آهنی بوده و مواد تولید شده از کنسانتره ها و کانه های معدنی سنگ آهن است که خوراک کارخانه فولاد را تامین می کند.

بافق بهشت معادن ایران با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا