برجام صادرات محصولات پتروشیمی را تسهیل کرد

برجام صادرات محصولات پتروشیمی را تسهیل کرد

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران و مدیر عامل شرکت پتروصنعت گامرون، از تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی ایران بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای موسوم به برجام خبر داد.

 

سید حامد واحدی در روز دوشنبه(٢٩ آذرماه) در نشست «یک دیدار یک عرضه فرابورس» گفت: شرکت پتروصنعت گامرون به دلیل نزدیکی به خروجی تنگه هرمز، بندر و بازار مصرف در سال ١٣٩١ احداث شد و متاسفانه با وجود تحریم ها مشکلات زیادی را تحمل کرد.
واحدی، تولید اسمی شرکت پتروصنعت گامرون را سالانه پنج هزار تن هگزامین، ٥٦ هزار تن فرمالین و ١٠ هزار تن اوره فرمالدهید عنوان کرد.
وی در تشریح اهداف راه اندازی شرکت پتروصنعت گامرون گفت: تولید با کیفیت بر اساس استانداردهای جهانی، صادرات و رقابت با محصولات مشابه خارجی و حضور در بازارهای جهانی از اهداف تاسیس این شرکت است.
عضو اتاق بازرگانی تهران، رفع نیاز و خودکفایی کشور در زمینه فرآورده های تولیدی، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی، صرفه جویی انرژی و افزایش بهره وری، جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده، گسترش برند ایرانی در بازارهای معتبر پتروشیمی و حرکت در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را از دیگر اهداف تاسیس این شرکت اعلام کرد.
مدیر عامل شرکت پتروصنعت گامرون درباره ویژگی های ممتاز این شرکت گفت: گامرون یکی از بزرگ ترین واحدهای تولید کننده فرمالین در کشور و خاورمیانه است.
واحدی، تولید تیومتانول برای تامین نیاز داخل و صادرات را از اهداف توسعه ای شرکت پتروصنعت گامرون ارزیابی کرد و گفت: تا پیش از اجرای برجام، صادرات هگزامین با مشکلات زیادی مواجه بود اما پس از برجام در حال حاضر ٩٥ درصد این محصول صادر می شود.
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران به تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی پس از برجام اشاره کرد و گفت: اکنون محصول باکیفیت هگزامین پتروشیمی ایران در بازارکشورهای هند، اندونزی و مالزی مورد استقبال قرار گرفته است و با محصولات دیگر کشورها مثل عربستان رقابت می کند.
وی با بیان این که پس از اجرای توافق هسته ای، روند صادرات محصولات پتروشیمی آسان شد، گفت: پس از برجام و رفع تحریم ها، موانع یکی پس از دیگری برداشته می شود.
ورود شرکت های کوچک و متوسط به بازار سرمایه (اس ام ایی) با هدف حمایت و تامین مالی از این شرکت‎ها از امروز کلید خورد.
سهام شرکت پترو صنعت گامرون که در زمینه پتروشیمی فعالیت دارد، به عنوان نخستین شرکت بزودی در بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس عرضه خواهد شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا