تاثیر منفی معدنی ها بر شاخص کل/بورس295 واحد افت کرد

تاثیر منفی معدنی ها بر شاخص کل/بورس295 واحد افت کرد

تهران- ایرنا- شاخص کل بورس، امروز (دوشنبه) تحت تاثیر کاهش قیمت کامودیتی ها (مواد پایه و معدنی) در بازارهای جهانی با 295 واحد کاهش به رقم 80 هزار و 413 واحد رسید.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، کامودیتی ها (مواد پایه و معدنی) که در هفته های اخیر نقش اصلی را در رشد شاخص داشته اند، در معاملات امروز، از اقبال سهامداران برخوردار نبوده و با تاثیر منفی، شاخص را پایین کشیدند.
بر این اساس، نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، فولاد (فولاد مبارکه)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و ومعادن (توسعه معادن و فلزات) در معاملات امروز، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند، اما نمادهای پارسان (نفت و گاز پارسیان) و خپارس (پارس خودرو) با تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.
در معاملات امروز، بیش از 804 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از یک هزار و 508 میلیارد ریال در 44 هزار و 936 نوبت دادوستد شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز منفی بودند، به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 104 واحد، شاخص کل (هم وزن) 106 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 84 واحد، شاخص آزاد شناور 380 واحد،شاخص بازار اول 294 واحد، شاخص بازار دوم 155 واحد و شاخص 30 شرکت برتر 15 واحد کاهش یافت.
حق تقدم پارس خودرو، حمل و نقل پتروشیمی، سیمان بجنورد، بیمه دانا، پارس خودرو و گروه صنعتی ملی در معاملات امروز از بیشترین رشد قیمت و در مقابل کمک فنر ایندامین، حق تقدم سیمان کردستان، حق تقدم سیمان شرق، حق تقدم سایپا شیشه و حق تقدم سرمایه گذاری اعتبار ایران نیز از بیشترین کاهش قیمت برخوردار بودند.
شاخص فرابورس نیز امروز با کمتر از یک واحد رشد در جایگاه 867 واحدی قرار گرفت.
در بازار فرابورس، بیش از 222 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از یک هزار و 931 میلییارد ریال در 14 هزار و 65 نوبت خرید و فروش شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا