رییس اتاق بازرگانی مالزی:

همکاری ایران و مالزی در بخش فناوری، به ارتقا سطح تکنولوژی دو کشور می انجامد

همکاری ایران و مالزی در بخش فناوری، به ارتقا سطح تکنولوژی دو کشور می انجامد

تهران- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی بین الملی مالزی با یادآوری فناوری هایی موجود در ایران، گفت: همکاری مشترک با شرکت های مالزی به ارتقای سطح تکنولوژی دو کشور خواهد انجامید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، خانم « داتو ویرا جلیلا بابا » روز دوشنبه در نشست هیات مالزی در اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران افزود: مالزی از همکاری مشترک با شرکت های ایرانی در زمینه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی، پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استقبال می کند.
وی به فعالیت خوب این کشور در بخش معدن اشاره کرد و گفت: می توان این فعالیت ها را در بخش معدن ایران با همکاری مشترک ادامه داد.
جلیلابابا به اقدام های کشورش برای تسهیل در شرایط سرمایه گذاری در این کشور اشاره کرد و گفت: مالزی مصمم است شرایط را برای پذیرش سرمایه گذاران ایرانی فراهم کند.
این مقام مالزیایی گفت: دولت مالزی از سرمایه گذاری در همه بخش های این کشور حمایت می کند و مشوق هایی در این رابطه ارایه می دهد.
وی معافیت مالیاتی 10 ساله را یکی از این مشوق ها برشمرد و افزود: فعالیت سرمایه گذاران ایرانی در مالزی فرصت مغتنمی است تا به بازار کشورهای عضو اتحادیه آ.سه.آن( اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا) دست یابند.
«راجا نوشیروان زین العابدین» سفیر مالزی نیز در این نشست گفت: میزان صادرات ایران به مالزی در سال های اخیر 4 برابر شده ، در حالی که نسبت به سال 2006 نصف شده است.
وی مهمترین عامل کاهش صادرات را توقف خرید نفت از ایران در سال های تحریم عنوان کرد و گفت: رفع تحریم ها کمک خواهد کرد سطح روابط افزایش یابد.
زین العابدین به تاکید رییسان جمهوری دو کشور بر افزایش سطح مبادلات تجاری بین دو کشور اشاره کرد و گفت: مالزی برای شرکت های ایرانی سکویی است تا بتوانند محصولات خود را به بازار آ.سه.آن برسانند.
وی بر ایجاد موافقت نامه تجارت ترجیهی بین دو کشور تاکید کرد و کاهش تعرفه را برای افزایش سطح مبادلات تجاری خواستار شد.
هیات تجاری 60 نفره مالزی امروز دوشنبه با حضور در محل اتاق ایران با نمایندگان شرکت های ایرانی در ارتباط با افزایش سطح مبادلات تجاری دیدار و گفت و گو کردند.
مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا