از امروز؛

طرح نظارتی جمع‌آوری کالاهای دخانی قاچاق در خراسان‌جنوبی آغاز شد

طرح نظارتی جمع‌آوری کالاهای دخانی قاچاق در خراسان‌جنوبی آغاز شد

بیرجند- رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح نظارتی ویژه جمع‌آوری کالاهای دخانی قاچاق از امروز در سطح استان به اجرا درمی‌آید.

علی تهوری صبح شنبه در نشست مطبوعاتی، بیان کرد: طرح نظارتی ویژه جمع‌آوری کالاهای دخانی قاچاق از امروز در استان آغاز شد و تا پایان آبان ماه جاری ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این طرح همکاران بازرسی با همکاری اتاق اصناف و در قالب گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی از واحدهای صنفی، انبارها و سایر اماکن عمومی که احتمال نگهداری یا عرضه کالاهای دخانی قاچاق وجود دارد بازرسی به عمل می‌آورند.

تهوری بابیان اینکه این طرح در دو مرحله شامل اطلاع‌رسانی و اجرایی انجام می‌شود، افزود: مرحله اطلاع‌رسانی این طرح از دهم آبان ماه جاری آغاز شد و تا پانزدهم آبان ماه نیز با برگزاری جلسات هماهنگی، اقدامات اطلاع‌رسانی و هماهنگی توسط ادارات تابعه اجراشده است.

وی ادامه داد: مرحله دوم این طرح از روز جاری آغاز شد و گشت‌های بازرسی از واحدهای عرضه‌کننده انواع سیگارت‌ها و سایر کالاهای دخانی بازرسی می‌کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بابیان اینکه این طرح با اولویت ۲۰ برند یا نام تجاری سیگارت‌های قاچاق انجام می‌شود، اظهار کرد: این سیگارت‌ها نه واردات رسمی و نه تولید داخلی هستند و در صورت مشاهده قطعاً به‌عنوان قاچاق کشف و ضبط  خواهند شد.

تهوری در ادامه تصریح کرد: سیگارت‌های تولیدی و وارداتی باید دارای مواردی مانند پیام بهداشتی، تاریخ تولید و انقضا و قیمت برای مصرف‌کننده باشند.

وی با اشاره به سامانه ارتباطی ۱۲۴، اظهار کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه عرضه کالاهای دخانی قاچاق، مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ اعلام کنند.

واحدهای صنفی باید دارای کارت عاملیت فروش محصولات دخانی باشند

تهوری با تأکید بر اینکه واحدهای صنفی باید دارای کارت عاملیت فروش محصولات دخانی باشند، گفت: واحدهای صنفی خصوصاً خواروبارفروش‌ها موظف هستند فقط نسبت به عرضه سیگار و سایر محصولات دخانی دارای مجوز، برابر ضوابط ابلاغی اقدام کنند.

وی افزود: در صورت عدم رعایت ضوابط ابلاغی، ضمن جمع‌آوری، پرونده تخلف تشکیل‌شده و در مراحل بعدی از معرفی به‌عنوان عامل جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی میزان خبر داد و گفت: این طرح از امروز، پانزدهم آبان ماه جاری در سطح استان آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی در توضیح اجرای این طرح، بیان کرد: این طرح در راستای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، کنترل کیفیت کالاهای عرضه‌شده و خدمات سطح بازار و صیانت از کالاهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری به‌منظور مقابله با کالاهای تقلبی و فاقد نشان استاندارد به اجرا درمی‌آید.

تهوری بابیان اینکه در این طرح کنترل ترازوها و کمی کالاهای مشمول استانداردهای اجباری با اولویت مواد غذایی و آشامیدنی مورد بازرسی قرار می‌گیرند، افزود: واحدهای صنفی نانوایی ملزم به استفاده از ترازوهای دیجیتال هستند تا حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شود.

۸ درصد سود نسبت به نرخ نهایی برای واحدهای صنفی خرده‌فروشان مرغ بلامانع است

وی با اشاره به نرخ مرغ در سطح واحدهای عرضه‌کننده، بیان کرد: نرخ مرغ در سطح واحدهای عرضه‌کننده بر اساس مرغ زنده در روز محاسبه می‌شود و کشتارگاه‌ها نیز با برگ خرید رسمی و ارائه‌کننده به واحدهای صنفی در هرروز اقدام می‌کنند.

تهوری بابیان اینکه واحدهای صنفی خرده‌فروشان مرغ می‌توانند تا سقف ۸ درصد سود قانونی نسبت به نرخ نهایی اقدام کنند، اظهار کرد: اگر فردی مرغی را بالای ۸ درصد سود عرضه کند گران‌فروشی محسوب شده و تخلف است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در واحدهای عرضه‌کننده نمایندگی کشتارگاه‌ها و روز بازارها قیمت مرغ به قیمت درب کشتارگاه برای مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

تشکیل بیش از ۸۰۰ فقره پرونده تخلف از ابتدای سال جاری

تهوری بابیان اینکه از ابتدای سال جاری ۴۲ هزار و ۹۷۸ مورد بازرسی انجام‌شده است، بیان کرد: در این بازرسی‌ها ۸۱۴ فقره پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال‌شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تخلف را بالغ‌بر ۱۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: ۵ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال به مردم و شاکیان برگشت داده‌شده است.

تهوری با اشاره به اجرای طرح اصلاح یارانه گندم و آرد در استان، بیان کرد: در نظارت‌های به‌عمل‌آمده از واحدهای نانوایی در راستای این طرح، ۱۳۲ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۳۰۳ میلیون ریال تا روز جاری تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

کشف تخلف ۸۷ میلیون تومانی یک بنگاه اقتصادی در یک هفته گذشته

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بابیان اینکه بیشترین تخلفات ازنظر ارزش ریالی مربوط به خدمات است، بیان کرد: در طی یک هفته گذشته پرونده تخلف یک بنگاه اقتصادی به اتهام گران‌فروشی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی بابیان اینکه ارزش ریالی این پرونده ۸۷ میلیون تومان است، اظهار کرد: در پی شکایت حقوقی یک مجموعه، موضوع گران‌فروشی یک بنگاه اقتصادی موردبررسی قرار گرفت و پرونده تخلف این بنگاه تشکیل شد.

بنا بر اظهار تهوری بیشترین تخلفات ازنظر تعداد، تخلفات در سطح واحدهای صنفی و عرضه‌کننده کالا ازجمله خواروبار، میوه و تره‌بار و نان بوده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا