اصغر فخریه خبر داد:

ایر باس در مسیر ایران

ایر باس در مسیر ایران

"ایران توافقاتی با شرکت های لیزینگ خارجی برای تامین مالی مجموعا 77 فروند هواپیما انجام داده است که شامل 42 فروند ایرباس و 35 فروند بوئینگ است و حداقل 2 شرکت لیزینگ در این قراردادها نقش خواهند داشت."


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد با ایرباس به زودی امضا می شود گفت: به موجب این قرارداد اولین هواپیماها تا اواسط ماه ژانویه تحویل ایران خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از رویترز،  این مقام ارشد ایران گفت، ایران قرارداد  با شرکت ایرباس برای خرید 100 فروند هواپیما را نهایی کرده و اولین هواپیماها به موجب این قرارداد تا اواسط ماه ژانویه تحویل ایران خواهد شد.

به گفته اصغر فخریه کاشان، معاون وزیر راه ایران، در روزهای آینده و احتمالا دوشنبه یا سه شنبه به امضا خواهد رسید.

وی در مصاحبه ای تلفنی گفت: ما مذاکرات با ایرباس را نهایی کرده ایم و همین روزها قادر خواهیم بود در تهران قراردادی را به امضا برسانیم. ما انتظار داریم با نهایی شدن برخی موارد باقی مانده امروز یا فردا قرارداد را امضا کنیم.

به گفته وی ایرباس 4 نوع هواپیمای متوسط برد ای 320 و ای 321 و دور برد ای 330 و ای 350 را به ایران تحویل خواهد داد.

این مقام ایرانی گفت، ایران که هفته گذشته قراردادی برای خرید 80 فروند هواپیما با شرکت بوئینگ به امضا رساند، توافقاتی با شرکت های لیزینگ خارجی برای تامین مالی مجموعا 77 فروند هواپیما انجام داده است که شامل 42 فروند ایرباس و 35 فروند بوئینگ است و حداقل 2 شرکت لیزینگ در این قراردادها نقش خواهند داشت.

فخریه کاشان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در صورت لغو مجوزهای صادر شده از سوی واشنگتن یا اعمال محدودیت های بیشتر در زمینه تجارت با ایران، این قرارداد از مسیر خود خارج شود گفت: ما نگران نیستیم، هرچند که نباید چنین احتمالی را نادیده بگیریم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا