انتقاد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

کوتاهی دولت در پرداخت بدهی های خود به شهرداری تهران

کوتاهی دولت در پرداخت بدهی های خود به شهرداری تهران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اینکه دولت به وظيفه اش در قبال پرداخت بدهي خود به شهرداري ها ، به ویژه شهرداری تهران خوب عمل نمي كند، انتقاد کرد.


به گزارش اقتصادایران آنلاین به نقل از تهران سما، عبدالرضا عزيزي افزود:‌ اگر دولت  چالش هاي شهر تهران را مي ديد به طور حتم به شهرداري كمك و البته بدهي خود را پرداخت مي كرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اشاره به اینکه ساخت و ساز در ركود به سر می برد و از رونق سابق برخوردار نيست،در این باره گفت: با توجه به اين مهم مي توانيم به صراحت اعلام كنيم كه پروژه هاي عمراني پايتخت پيشرفت خوبي داشته و شهر به خوبي پيش مي رود.
وي تاكيد كرد: اگر چه دولت موظف است تا به شهرداري در زمينه ساخت پروژه هاي عمراني كمك كند اما هيچ كمكي از جانب دولت به شهرداري نرسيده است.
عضو مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: اگر نگاه دولت به شهر تهران مثبت بود بايد تاكنون به شهرداري در زمينه اجراي پروژه هاي عمراني كمك مي كرد اما در عمل مي بينيم كه در اين مورد اقدامي صورت نگرفته است و در حدود شش سالي مي شود كه دولت پولي را كه قانون تعيين كرده به شهرداري پرداخت نكرده است. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاكيد بر اينكه در شش سال گذشته از سوي دولت به شهرداري پولي پرداخت نشده است، عنوان كرد: شهرداري از دولت حدود 14 هزار ميليارد تومان طلبكار است اين در حالي است كه دولت تنها هشت هزار ميليارد تومان آن را تاييد مي كند.
این نماینده مجلس در ادامه تشریح وضعیت عدم پرداخت بدهي دولت به شهرداري، اظهار کرد: اگر دولت همان هشت هزار ميليارد تومان را پرداخت كند تحول بزرگي در تهران ايجاد مي شود و شهرداري مي تواند اقدامات بيشتري در راستاي منافع عمومي انجام دهد. 
عزيزي با اشاره به اینکه يكي از روش هايي كه شهرداري تهران مي توانست با آن كسب درآمد كند ساخت و سازها بوده، در این باره تاکید کرد: مشكلاتي كه شهرداري تهران با آن دست و پنجه نرم مي كند، کاملا روشن است و دولت به خوبی می داند که در چند سال اخير ، این حوزه در ركود به سر برده است اما با این حال آنچه شاهد آن بوده ایم گواه آن است که شهرداري تهران با تمام مشكلات پيش رو همچنان در اين حوزه خوب عمل مي كند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا