طرح جامع «سرخه» ابلاغ می شود +سند

طرح جامع «سرخه» ابلاغ می شود +سند

شورای عالی شهرسازی با تاکید بر ضرورت حذف کاربری پارک و فضای سبز در بخش شرقی و کاربری صنعتی صنایع مزاحم شرق شهر، اعلام کرده است که ضرورت انطباق خط محدوده بر لبه غربی کاربری صنعتی و حذف کاربری پارک و فضای سبز پیشنهادی در شمال شهر احساس می شود.

 استان کم جمعیت و همسایه نجیب پایتخت، طی سالهای اخیر نقش ویژه ای در تحولات سیاسی کشور و منطقه داشته است چراکه رییس جمهور سابق و فعلی کشورمان از این استان، پا به عرصه حیات گذاشته اند و اکنون شهرهای کوچک این استان، هر کدام یادآور خاطراتی بزرگ از مشهورترین سیاستمداران ایرانی هستند.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان متولد سال ١٣٢٧ در شهر سرخه استان سمنان است و خانواده ایشان، از جمله افراد متدین و فعالان سیاسی – اجتماعی در آن منطقه محسوب می شوند به گونه ای که حاج اسدالله فریدون پدر رییس جمهور کشورمان، از نمایندگان آیت‌ الله بروجردی در سمنان محسوب می شد.

طبق یک عادت تاریخی، با انتخاب رییس جمهوران کشورمان، مردم شهرهای دور و نزدیک به زادگاه آنها، روی تحولات اقتصادی و توسعه آن منطقه حساس می شوند و کوچکترین حمایت یا وعده ای در این زمینه، با بازتاب های فراوانی همراه است. به همین دلیل صبحانه با بررسی مصوبات صورت گرفته در این خصوص، به ابلاغیه چندی پیش شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع شهر سرخه دست یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صبحانه، بر اساس این مصوبه که به استاندار سمنان ابلاغ شده، با اشاره به تصویب این طرح در بهمن ماه سال 92 توسط شورای توسعه استان سمنان، تاکید شده است که افق طرح مذکور باید به سال 1405 افزایش یافته اما جمعیت پیشنهادی، همان 12 هزار و 700 نفر پیش بینی شود.


این شورا همچنین با تاکید بر ضرورت حذف کاربری پارک و فضای سبز در بخش شرقی و کاربری صنعتی صنایع مزاحم شرق شهر، اعلام کرده است که ضرورت انطباق خط محدوده بر لبه غربی کاربری صنعتی و حذف کاربری پارک و فضای سبز پیشنهادی در شمال شهر احساس می شود.

در ادامه این بخشنامه اعلام شده است که باید ضمن در نظر گرفتن کاربری های فضای سبز، باغات و زراعی جنوب و غرب شهر به عنوان اساس طرح، ضرورت ارائه حریم شهر تا میزان 5 برابر مورد توجه قرار بگیرد.

پیروز حناچی دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی در پایان این ابلاغیه با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه اجرای طرح مذکور موجب آسایش و رفاه شهروندان شهر سرخه شود، از استاندار سمنان خواسته است ظرف 45 روز ضمن اصلاح موارد فوق، طرح جامع شهر سرخه را جهت اجرا، ارسال کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا