لزوم سرمایه گذاری در معادن جدید سنگ آهن

لزوم سرمایه گذاری در معادن جدید سنگ آهن

برگزاری همایش‌‌ها و نشست‌‌های تخصصی منجر به مطرح شدن مشکلات یک حوزه خواهد شد. از سوی دیگر در چنین همایش‌هایی راهکارهایی برای حل مشکلات و دست‌یابی به اهداف در نظر گرفته شده از سوی کارشناسان حوزه مربوطه مطرح می‌شود. سومین همایش سنگ آهن ایران نیز می‌تواند گامی مثبت در حل مشکلات این حوزه و دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 باشد.


بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره دستیابی به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 و نقش فعالان سنگ آهن در این رابطه اظهار کرد: سنگ آهن به عنوان اولین حلقه از زنجیره تولید فولاد، در رسیدن به این هدف نقش مهمی را ایفا می‌کند. تولید 55 میلیون تن فولاد، مستلزم فراهم شدن سنگ آهن موردنیاز است.

وی گفت: برای تامین سنگ آهن موردنیاز صنعت فولاد باید معادن آماده‌سازی شده و برای استخراج، سرمایه‌گذاری لازم در آنها انجام شود. البته باید شرایط به صورتی باشد که سرمایه‌گذاری در معادن دارای توجیه اقتصادی باشد.

سبحانی با بیان این که وضعیت سنگ آهن به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود گفت: خوشبختانه وضعیت داخل چندان دشوار نبود و قیمت‌‌ها همچون وضعیت جهانی با کاهش شدید همراه نبوده‌اند. این موضوع می‌تواند مزیتی برای تولید و مصرف در داخلی باشد اما در بخش خارجی و صادراتی، قیمت‌ها با افت شدیدی همراه است، در نتیجه صادرات در چنین شرایطی سخت خواهد شد. البته افت قیمت‌‌ها مقطعی بوده و بدون شک شرایط مساعد خواهد شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تاکید به اینکه ما در داخل مشکلی در بحث قیمت‌ها نداریم گفت: باید سرمایه‌گذاری در معادن را آغاز کنیم. برای تولید 55 میلیون تن فولاد باید معادن جدیدی از سنگ آهن کشف و استخراج شود. سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز باید در این حوزه ورود پیدا کرده تا بتوانیم معادن را برای بهره‌برداری مجهز کنیم.

وی درباره سومین همایش سنگ آهن ایران نیز اظهار کرد: در همایش‌های تخصصی اطلاعات برای فعالان، مسئولان و تصمیم‌‌گیرندگان حوزه‌های مختلف از جمله سنگ آهن به‌روز خواهد شد. در سومین همایش سنگ آهن ایران نیز مشکلات موجود در این بخش از جمله مشکلات موجود در سرمایه‌گذاری، بهره مالکانه، حقوق دولتی و ... مطرح خواهد شد. چنین همایش‌هایی با حضور مسئولان تصمیم‌گیرنده آغازی برای ارائه راهکارهایی مفید برای حل مشکلات بوده تا آنها را در تصمیم‌‌ها بکار گیریم.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا