نوریان:

دولت حاضر نیست معادن را به بخش خصوصی واگذار کند

دولت حاضر نیست معادن را به بخش خصوصی واگذار کند

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه خصوصی‌سازی معادن به درستی انجام نشده است، گفت: دولت حاضر نیست معادن را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش ماین نیوز، محمود نوریان با اشاره به لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و دستیابی به توسعه همه‌جانبه در کشور اظهار داشت: واگذاری معادن کشور به بخش خصوصی، از راهکارهای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است اما دولت حاضر نیست معادن را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با اشاره به وضعیت معادن در سطح استان ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های معدنی بخش خصوصی دارای تجربه و توانمندی‌هایی است که اگر مورد توجه قرار گیرد می‌توان شرایط بحرانی برخی معادن را برطرف کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اضافه کرد: اگر خصوصی‌سازی‌ها و واگذاری معادن به بخش خصوصی به درستی انجام شده بود و یا امروز مورد توجه دولت قرار می‌گرفت، شرایط معادن متفاوت از آنچه امروز تجربه می‌کنیم شده بود.

وی با تاکیدبر اینکه خصوصی‌سازی منجر به ثروت‌آفرینی و خلق سرمایه‌های مالی خواهد شد عنوان کرد: بخش خصوصی با در نظر داشتن منافع شخصی و ملی اقدام به تولید و فروش محصول و یا توسعه صادرات خواهد کرد.

نوریان با تاکید بر توسعه صادرات با رویکرد توسعه کشور بیان داشت: معادن و صنایع فرآوری نیاز به منابع مالی عظیم برای تامین برخی تجهیزات و ماشین‌آلات جدید دارند در حالی که اگر صادرات خود را افزایش دهند و یا مازاد محصولات را صادر کنند، می‌توانند برای توسعه خود نیز اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در معادن از پرریسک‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در کشور است، تصریح کرد: عوامل متعددی در جذب سرمایه‌گذاری در حوزه معادن و فعالیت‌های معدنی تاثیر دارند که یکی از این عوامل قوانین متعدد و دستور‌العمل‌های گوناگون است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه معادن مشکلی در زمینه جذب سرمایه‌ ندارند، تصریح کرد: بزرگترین مانعی که در زمینه عدم جذب سرمایه‌ها محسوس است قوانین دست‌ و پاگیر و بخش‌نامه‌هایی است که مالکیت دولتی را می‌رساند.

وی با اشاره به ثروت آفرینی و سودهی در تولید افزود: افزایش کیفیت و بهره‌وری از نیروی انسانی متخصص همچنین بکارگیری روش‌های نوین و به‌روز و البته ایجاد فضای مناسب کسب و کار در کاهش قیمت‌ تمام شده و رقابت موثر است که با دستور و بخشنامه محقق نمی‌شود و باید برای رفع مشکلات در تحقق اهداف اقدام کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا