سه کارشناس بازار سرمایه بررسی کردند:

ارزیابی بودجه ۹۶ ، ترامپ و آینده بازارهای جهانی و تحلیل تکنیکال شاخص بورس

ارزیابی بودجه ۹۶ ، ترامپ و آینده بازارهای جهانی و تحلیل تکنیکال شاخص بورس

سه کارشناس بازار سرمایه بودجه ۹۶ و آینده بازارهای جهانی و تحلیل تکنیکال شاخص بورس را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان برگزاری جلسه گپ عصرانه خانه سرمایه مواردی چون اثر بودجه 96 ، ارز تک نرخی، برنامه های ترامپ بر بورس به همراه بررسی تکنیکالی و فاندامنتالی صنایع و سهام برگزیده بورس و... با حضور مدرسان و تحلیل گران بررسی شد.

تحلیل بودجه 96 

براساس این گزارش، در این نشست، باغچه سرا تحلیل گر و فعال بازار سرمایه در مورد لایحه بودجه 96 اعلام کرد در بودجه امسال نفت در قیمت 56 دلار دیده شده که در مقایسه با سال گذشته در حدود 10 دلار افزایش قیمت داشته است. بنابراین با توجه به  توافقات انجام گرفته مبنی بر افزایش تولید نفت ایران به نظر می رسد درآمدهای نفتی ایران افزایش یابد.

یکی دیگر از درآمدهایی که برای دولت به شدت اهمیت دارد درآمد از محل مالیات است که دولت در بودجه 96 سهم به سزایی را  به آن اختصاص داده و حدود  71 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و دولت به کسب  درآمد از طریق مالیات تاکید فراوانی کرده است.

در بودجه 96 اعتباری معادل 62 هزار میلیارد تومان برای بخش عمران در نظر گرفته شده که حدود 26درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. این درحالس است که از سال های 91 تا93  حدود 67 درصد بودجه عمرانی کشور محقق شده است.

نکته مهمی که از صحبت های مسئولین در مورد بودجه 96 دیده می شود، واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی و یا همکاری با آنها است. همچنین مسئولین لایحه ای تقدیم به مجلس کردند که بر سرمایه گذاری در بخش نیروگاهی, صنعت حمل و نقل ریلی و قیر در بودجه امسال تاکید داشت.

با توجه به این مسائل، به نظر می آید می توان در آینده به حضور گروه ها و شرکت هایی در زمینه  خطوط ریلی ,حمل و نقل,ساختمان,فولاد,سیمان و نیز شرکتهایی چون نفت جی ونفت پاسارگاد که در زمینه تولید قیر فعالیت دارند ،با چشم انداز سرمایه گذاری بلند مدت خوشبین بود.

ترامپ و آینده بازارهای جهانی 

در ادامه این جلسه محمدحسین حقیقی تحلیلگر بازار سرمایه نیز تحلیلی درباره ترامپ و تاثیر حضور او بر بازارهای جهانی ارائه و اعلام کرد تبعات انتخاب ترامپ بر بازارهای جهانی را می توان به شرح ذیل مورد بررسی قرار داد:

بازار ارز:

ترامپ تاجری بزرگ است. وی از سیاست هایی استفاده خواهد کرد که منجر به افزایش رونق تجاری و سود بخش در بخش خصوصی می شود و پایین بودن نرخ بهره، بالا بودن قیمت کالاها در تمام بازارها را به دنبال خواهد داشت، زیرا برای خریداری هر دارایی نیاز به صرف مقادیر بالاتری از دلار خواهد بود.

از آنجایی که تا پایان سال 2018 ، ریاست فدرال رزرو دستخوش تغییر نخواهد شد، لذا پیش بینی می شود در کوتاه مدت نرخ بهره افزایش یافته و دلار با رشد قیمت مواجه باشد.

بازار انرژی: ترامپ به شدت به انرژی های سنتی و فسیلی علاقه مند و از مخالفان سرسخت انرژی های نو است. از این رو می توان انتظار داشت بخش انرژی ، حداقل در آمریکا، فعالیت خود را  با تمایل بیشتری به سمت انرژی های فسیلی ادامه دهد و در بلند مدت این بخش با افزایش قیمت مواجه شود.

بازار طلا: با انتخاب ترامپ به دنبال اتفاق برگزیت، این احساس در جامعه جهانی تقویت شده که جهان بر خلاف روند جهانی سازی که به ویژه پس از سال 2000 شتاب بالایی گرفته بود، درحال حرکت به سمت سیاست های ملی گرایانه است.

بازار کالا : وعده های انتخاباتی ترامپ، حاکی از اختصاص رقمی نزدیک به 1000 میلیارد دلار در پروژه های زیرساختی این کشور است.چنین پروژه هایی عموماً نیازمند مواد اولیه زیادی نظیر فلزات اساسی هستند.در صورت تحقق این وعده انتخاباتی، بازار کالا شاهد افزایش چشمگیرتقاضا خواهد بود.

معاهدات بین المللی: بسیاری از معاهدات بین المللی مورد حمایت ترامپ نیستند. از این رو ممکن است با خروج ایالات متحده از برخی از این معاهده ها ، ساختار بازار جهانی دچار تغییر شود .به طور مثال، خروج آمریکا از معاهده پیمان تجاری آمریکای شمالی )نفتا (سبب پایان تجارت آزاد بین کشورهای این منطقه و آمریکا خواهد شد که این امر پیامدهای منطقه ای و بین المللی به دنبال خواهد داشت

تحلیل تکنیکال شاخص بورس ایران:

در ادامه هم صابریان تحلیلگر بازار سرمایه و مدیرعامل خانه سرمایه به بررسی تکنیکال شاخص بورس پرداخت و اعلام کرد از دیدگاه کلاسیک شاخص کل پس از شکست کانال دو ساله نزولی خود به سمت هدف خود در محدوده 82-83 هزار واحد در حال حرکت بوده و در این محدوده انتظار داریم با افزایش عرضه مواجه شویم.

بررسی از نظر فیبوناتچی و الگوی هارمونیک:

از  نظر تراکم فیبوناتچی ها و الگوهای هارمونیک می توان برای شاخص عددهای زیر را در نظر گرفت که در تصویر مشخص است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا