عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس:

کم توجهی به بورس باعث رونق بازار سوداگری می شود

کم توجهی به بورس باعث رونق بازار سوداگری می شود

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت: کم توجهی به جذابیت بورس می تواند زمینه ساز رونق بازار سوداگری در بازارهایی مانند مسکن و ارز شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره وضعیت بورس در سال 96 به خانه ملت گفت: اتخاذ تصمیم برای رونق بورس در بودجه تاثیرگذار است اما آنچه در تقویت بورس تاثیرجدی دارد بحث دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب است.

وی ادامه داد: احساس می شود بورس فاقد برنامه است،البته سیاست های دولت باید به نحویی باشد که مجموعه های بزرگ دولتی نظم بورس را بهم نزنند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: دراختیار بودن حدود 75 درصد بودجه در اختیار شرکت های دولتی بیانگر این است بورس نتوانسته به جایگاه واقعی در راستای کوچک سازی دولت دست یابد. با توجه به حجم بالای نقدینگی در کشور ضرورت ایجاب می کند تدابیری اتخاذ شود این نقدینگی به بورس هدایت شود.

وی اظهار داشت:کم توجهی به جذابیت بورس می تواند زمینه ساز رونق بازار سوداگری در بازارهایی مانند مسکن و ارز شود. بنابراین برای جلوگیری از رونق بازار سوداگری باید تدابیر برای حجم بالای نقدینگی اتخاذ کرد. در هر صورت مطلوب است که بورس کشور تقویت شود.

انتهای پیام
 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا