"شبندر" در عملکرد ۶ ماهه گل کاشت/ گمانه زنی ها از میزان تعدیل سود

در پی توقف نماد پالایشگاه بندرعباس و انتشار گزارش ۶ ماهه، مشخص شد این شرکت در نیمه اول سال، ۹۰ درصد از سود را محقق کرده تا گمانه زنی ها از تعدیل سود و جهش درآمد تا پایان سال جدی تر شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نماد لیدر پالایشگاه ها یعنی پالایشگاه بندرعباس در جریان معاملات روز شنبه 20 آذر ، بسته شد و برخی مسئولان این توقف نماد را ناشی از تعدیل مثبت 50 درصدی سود هر سهم سال مالی جاری (16 تومان) و به دلیل محاسبات فرمول اعلامی وزارت نفت و همچنین افزایش قیمت نفت اعلام کردند.

براساس این گزارش، "شبندر" که از برگزاری مجمع فوق العاده ایی برای تغییر محل قانونی در اول دی خبر داده، با انتشار عملکرد 6 ماهه اول سال، گل کاشت و 90 درصد معادل 14 تومان از پیش بینی سود 16 تومانی را محقق کرد. رویدادی که در مدت مشابه سال قبل با تحقق 4 ریال زیان همراه بود.

با این اوصاف احتمالا" طی روزهای آینده ، سود جدید این شرکت 1380 میلیارد تومانی همراه با توضیحات مدیران اعلام خواهد شد.

این درحالی است که پالایشگاه تهران هم با حاشیه سود 3 درصدی، پوشش 6 ماهه معقولی داشته اما پالایشگاه بندرعباس با همین حاشیه سود، گزارش بسیار مناسبی ارایه کرده و می تواند تعدیل مثبتی را اعمال و اعلام کند. تعدیلی برخی معتقدند می تواند تا 50 درصد و بیشتر هم باشد. گروه دیگری هم بر این باورند "شبندر" می تواند تا پایان سال سود فعلی هر سهم را 200 تا 300 درصد افزایش دهد.

اما گروه دیگری با مقایسه عملکرد 6 ماهه دو پالایشگاه بندرعباس و تهران ، معتقدند به دلیل نامعلوم بودن نرخ خوراک و نفت و همچنین برنامه های وزارت نفت ، نمی توان تا زمان روشن شدن ابهامات گروه پالایشگاه ، پیش بینی درستی از آینده این گروه ارایه کرد و باید منتظر زمان و تصمیمات و جریان های موثر بود.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا