رئیس صندوق بین‌المللی به اتهام پرداخت به مالک سابق آدیداس محاکمه می شود

رئیس صندوق بین‌المللی به اتهام پرداخت به مالک سابق آدیداس محاکمه می شود

رئیس صندوق بین‌المللی پول قرار است به اتهام پرداخت مبالغ هنگفتی از پول دولت فرانسه به یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ و مالک سابق آدیداس، محاکمه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل ازخبرگزاری فرانسه، رئیس صندوق بین‌المللی پول قرار است به اتهام پرداخت مبالغ هنگفتی از پول دولت فرانسه به یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ، محاکمه شود اما کریستین لاگارد با رد این اتهامات اعلام کرده با پرداختی که به برنارد تاپی مالک سابق شرکت پوشاک ورزشی آدیداس و همچنین باشگاه فوتبال المپیک مارسی انجام شده، به نفع فرانسه کار کرده است.

وی در صورتی که گناهکار شناخته شود ممکن است به یک سال حبس و پرداخت ۱۵ هزار یورو جریمه نقدی محکوم شود. با وجود این نتیجه دادگاه هرچه باشد، وجهه رئیس ۶۰ ساله فعلی صندوق بین‌المللی پول و وکیل سابقی را که تا وزارت اقتصاد فرانسه پیش رفت و اکنون یکی از قدرتمندترین زنان دنیا شناخته می‌شود، خدشه‌دار خواهد کرد.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده در مورد اخیر از لاگارد که در ماه فوریه برای دومین دوره به ریاست این صندوق انتخاب شد، حمایت کامل به عمل خواهد آورد.

تاپی از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳ مالک شرکت آدیداس بود، اما پس از ورشکستگی، آن را از دست داد. وی مالک باشگاه المپیک مارسی هم بود و در سال ۱۹۹۳ این تیم را به قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا رساند اما چندی بعد این باشگاه درگیر رسوایی تبانی شد. تاپی پس از فروش شرکت آدیداس مدعی شد که یکی از بانک‌های فرانسه در این خصوص وی را فریب داده است.

سپس لاگارد که در سال ۲۰۰۷ و بعد از انتخاب نیکلاس سارکوزی به ریاست جمهوری فرانسه به‌عنوان وزیر اقتصاد انتخاب شده بود، دستور داد اختلاف بلندمدت تاپی با دولت از طریق حکمیت حل شود، اما این تصمیم هزینه سنگینی در برداشت، به‌طوری که در سال ۲۰۰۸ قرار شد ۴۰۴ میلیون یورو از پول دولت فرانسه به‌عنوان غرامت به تاپی پرداخت شود، مبلغی که تاکنون تاپی مجبور به برگرداندن آن نشده است.

اکنون این تردید به وجود آمده که دادگاه حکمیت به نفع تاپی رأی داده که در سال ۲۰۰۷ از سارکوزی در مبارزات انتخاباتی حمایت کرده بود.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا