نماینده مجلس:

شرکتهای سودده "شستا" زیان‌ده شدند/ ارجاع سؤالات از وزیر به صحن علنی مجلس

شرکتهای سودده

یک نماینده مجلس اعلام کرد وضعیت "شستا" بسیار نامناسب است و شرکتهای سودده آن زیان‌ده شده اند و سئوالات مطروحه از وزیر کار به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عزیز اکبریان نماینده مجلس به فارس گفت: وضعیت شرکت شستا بسیار نامناسب است. به طوری که بسیاری از شرکت‌های سودده این هلدینگ بزرگ اقتصادی با سودهای 2 هزار میلیارد تومانی از جمله فولادمبارکه، فولادخوزستان و ذوب آهن زیان‌ده شده‌اند. این امر نشان از عدم وجود نظارت و مدیریت صحیح دارد.

وی با اشاره به اینکه سال 84 قراردادی توسط شهرداری کرج با شرکت سابیر از زیرمجموعه‌های شستا منعقد می‌شود که پیشرفت فیزیکی آن بعد از گذشت 9 سال تنها 35 درصد است، گفت: در سال 84 این قرارداد 5 ساله منعقد شد که تا سال 89 تنها 15 درصد پیشرفت داشت.

اکبریان افزود: این قرارداد با پیگیری‌های متعدد 5 سال دیگر تمدید شد و پیشرفت فیزیکی آن تنها به 35 درصد رسید و هم اکنون شورای فنی هم تعدیل را نمی‌پذیرد و کار اتمام پروژه مترو کرج 9 ماه تعطیل شده و 2 هزار کارگر بلاتکلیف هستند.

وی گفت: علاوه بر این بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز تأمین اجتماعی قرارداد دارند و طلبکار هستند،معلوم نیست طلب این شرکت‌ها چه زمانی و با چه سازوکاری با این وضعیت مدیریتی و اقتصادی، حل خواهد شد. 

این نماینده مجلس اظهار داشت: سؤالات من از وزیر کار در رابطه با مشکلات مدیریتی به صحن علنی مجلس ارجاع شده و فرصت کافی برای پاسخ به سؤالات وجود نداشت.

بنا بر این گزارش، امروز علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پاسخگویی به سؤالات چند تن از نمایندگان به کمیسیون اجتماعی مجلس رفته بود. علاوه بر این تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از عملکرد شستا و شرکت‌های تابعه و همچنین بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق‌های تابعه در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس بود. 

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا