پیگیر بهبود روابط بانکی ایران و روسیه هستیم

پیگیر بهبود روابط بانکی ایران و روسیه هستیم

دنیای معدن - مدیر عامل شرکت جی اس سی روسیه گفت: در حال مذاکره برای بهبود روابط بانکی ایران و روسیه هستیم

الکسی تیوپانف در دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی با بیان این مطلب اظهار داشت: بانک های ایرانی با کمک بانک مرکزی کار بزرگی برای ایجاد ارتباط میان بانک های کشورها انجام داده اند.

وی ادامه داد: ما نیز با بانک های ایرانی در حال مذاکره هستیم و امیدواریم تفاهم نامه هایی برای بهبود فعالیت ها میان 2 کشور امضا کنیم.
مدیر عامل شرکت جی اس سی روسیه معدن نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشورها دارد و بخش های مواد غذایی، آب و معدن، مهمترین و قابل اتکا ترین بخش ها در اقتصاد هستند.

وی ادامه داد: ایران در بخش معدن و صنایع معدنی حرف زیادی برای گفتن دارد و به رغم اینکه یک درصد وسعت جهانی را دارد اما 7 درصد معادن دنیا را در اختیار دارد و پنجمین تولید کننده صنعت سیمان دنیاست. اما با ظرفیت عظیم موجود به دلیل کمبود سرمایه گذاری های خارجی، هنوز بهره برداری کاملی از این حوزه نداشته است.

تیوپانف به نقل از سخن حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران مبنی بر ضرورت 5 درصدی رشد سرمایه گذاری خارجی برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده گفت: بحث تامین مالی آن گونه که دلخواه ما است، صورت نمی گیرد و ما علاقه مند به حضور در طرح های ایران هستیم.

وی ادامه داد: 18.5 میلیارد دلار پروژه فاینانس داریم و ایران برای ما بسیار مهم بوده و اهمیت ویژه ای دارد و در صورت تمایل، حاضریم در بخش معدن و صنایع معدنی حضور یابیم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا