چتر حمایتی ایران برای پوشش ریسک های سرمایه گذاری های خارجی

چتر حمایتی ایران برای پوشش ریسک های سرمایه گذاری های خارجی

دنیای معدن -مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی اعلام کرد: ایران برای پوشش ریسک های مختلف به ویژه سیاسی در سرمایه گذاری های خارجی چتر حمایتی در نظر گرفته است.

احمد جمالی در دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: سیاست ایران در حذب، تشویق، ‌حمایت و تسهیل سرمایه گذاری های خارجی است و برای این منظور، برنامه هایی همچون مشوق های مالیاتی ( معافیت های 5 تا 13 ساله)، ویزای 3 ساله، اجازه اقامت برای سهامداران، خانواده ها و همه افراد مرتبط با امر سرمایه گذاری خارجی و غیره در نظر گرفته شده  است.

وی ادامه داد: در سال جاری، 11.5 میلیارد دلار در بخش های مختلف سرمایه گذاری خارجی تصویب شده  است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی با اشاره به اینکه این سازمان جایگاه ویژه ای برای هماهنگی و تسهیلسرمایه گذاری خارجی در مرکز و 311 استان تاسیس شده است،‌ تصریح کرد: در این مراکز، همه ادارات و نهادهای مرتبط با امر سرمایه گذاری حضور دارند و اقدامات لازم را پیگیری می کنند.

وی افزود: بر اساس قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی (فیپا) مصوب سال 2002، سرمایه گذاری خارجی به 22 صورت شامل «سرمایه گذاری مستقیم» و «در چارچوب ترتیبات قراردادی» مورد  پذیرش قرار می گیرد. همچنین، همه روش های متداول بین المللی نظیر «اف پی آی» و «اف دی آی» در چارچوب این قانون مورد پذیرش اخواهند بود.

جمالی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران وجود ندارد،‌ گفت: خارجیان می توانند به صورت مستقل یا با مشارکت شرکت های داخلی در امر سرمایه گذاری شرکت کنند.

وی ادامه داد: در انتقال پول، تجهیزات، خروج سرمایه و سود حاصل از سرمایه و غیره محدودیتی وجود ندارد و چنانچه از سوی دستگاه دولتی مشکلی برای سرمایه گذار خارجی پیش آید آن را مورد پوشش قرار می دهیم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا