بهترین مدل جذب سرمایه، ادغام با شرکت های معتبر جهانی

بهترین مدل جذب سرمایه، ادغام با شرکت های معتبر جهانی

دنیای معدن - موسس و مدیرعامل شرکت بین المللی یورو اینوست گفت: بهترین مدل جذب سرمایه گذاری خارجی، ادغام و تملیک با شرکت های معتبر جهانی است.

پیمان مولوی در این اجلاس ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: با توجه اهمیت بالای موضوع «میانگین موزون هزینه سرمایه » در سرمایه گذاری و اهمیت سرمایه گذاران خارجی به این مولفه، باید با شرکت های معتبر جهانی که در گروه A قرار دارند و هزینه تامین مالی پایینی دارند وارد ادغام و تملیک شویم.
وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که میانگین موزون هزینه سرمایه گذاری اغلب شرکت های داخلی بالای 25 درصد است که همین عامل موجب خودداری شرکت های سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در ایران است.
به گفته موسس و مدیرعامل شرکت بین المللی یورو اینوست، رقم مذکور در کشورهای کانادا 5، انگلستان 4، آلمان 3 و قزاقستان زیر 7 درصد است و این مساله نشان می دهد که قدرت رقابت بنگاهی آنها بسیار بیشتر از ما است.
مولوی با اشاره به اینکه نرخ هزینه بهره وری ما بیش از 20 درصد است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران خارجی صرفا به دنبال قوانین و مقررات نیستند بلکه رتبه اعتباری برای آنها اهمیت بالایی دارد.
وی ادامه داد: تا زمانی که در ساختار سرمایه شرکت ها، هزینه بدهی و فاینانس مالی را تامین نکنیم چگونه می تواینم منتظر باشیم که 3 سال آینده با رقابت اقتصادی موجود یک پله بالاتر برای جذب سرمایه گذار پیش رویم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا