مدیرعامل یک شرکت روسی: ایران در بخش معادن منابع عظیمی دارد

مدیرعامل یک شرکت روسی: ایران در بخش معادن منابع عظیمی دارد

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت جی اس سی روسیه معتقد است: ایران در بخش معدن و صنایع معدنی از ظرفیت عظیمی برخوردار است و کمبود سرمایه گذاری خارجی در این بخش مانع از بهره برداری کامل آن شده است.

«الکسی تیوپانف» در دومین اجلاس معدن وصنایع معدنی ایران در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: شرایط بعد از تحریم این فرصت را فراهم ساخت تا ارتباط بین بانک های ایرانی و خارجی فراهم شود. 

وی ادامه داد: بانک های ایرانی با کمک بانک مرکزی کار بزرگی برای ایجاد ارتباط با بانک های خارجی انجام داده اند.
این فعال اقتصادی روس با بیان اینکه شرکت متبوعش با بانک های ایرانی در حال مذاکره است، ابراز امیدواری کرد تفاهم نامه هایی برای بهبود فعالیت ها میان دو کشور به امضا برسد.
مدیرعامل شرکت جی.اس.سی روسیه خاطرنشان ساخت: بخش معدن نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشورها دارد و صنایع مواد غذایی، آب و معدن، مهمترین و قابل اتکاترین بخش ها در اقتصاد محسوب می شوند.
وی گفت: ایران در بخش معدن و صنایع معدنی حرف زیادی برای گفتن دارد زیرا با وجود یک درصد جمعیت جهان، هفت درصد معادن دنیا در این کشور است و پنجمین تولیدکننده صنعت سیمان به حساب می آید.
تیوپانف اضافه کرد: کمبود سرمایه گذاری خارجی مانع از آن شده تا ایران از ظرفیت گسترده معادن به طور کامل بهره برداری کند.
وی ضمن ابراز تمایل شرکت متبوعش برای همکاری با ایران گفت: موضوع تامین مالی آنگونه که مورد علاقه است، صورت نمی گیرد؛ با این حال از مشارکت در طرح های ایران استقبال می کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا