گزارش روز؛

استقبال همزمان حقیقی و حقوقی از خودرو

استقبال همزمان حقیقی و حقوقی از خودرو

شروع بازار با معاملات مثبت و پرتقاضای خودرویی ها آغاز شد که منجر به صف خرید شدن مقطعی نماد خودرو در سایه حمایت حقوقی نیز شد. سرمایه گذاری سمند دیروز نیز 7 میلیون خودرو به سهام خود اضافه کرد.

 

در شروع بازار شاهد افزایش تقاضا در گروه خودرویی به واسطه خبر فروش سهام بانک پارسیان توسط خودرو بودیم که حتی نماد خودرو هم به صف خرید 10 میلیونی رسید و مابقی نمادهای گروه هم بر مدار مثبت قرار گرفتند به طوری که قطعه سازهای خچرخش، خمحرکه،خشرق و نماد خگستر به صف خرید هم رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، همچنان فشار فروش در گروه رویی نمایان بود اما فولادی ها در اواخر بازار با افزایش تقاضا مواجه شدند. پتروپالایش هم روز خوبی را سپری نکردند و اکثرا در بازه های منفی نوسان می کردند.

شروع بازار با معاملات مثبت و پرتقاضای خودرویی ها آغاز شد که منجر به صف خرید شدن مقطعی نماد خودرو در سایه حمایت حقوقی نیز شد. سرمایه گذاری سمند دیروز نیز 7 میلیون خودرو به سهام خود اضافه کرد. همراه با افزایش تقاضای نماد خودرو، قطعه سازها نیز در آستانه مثبت کامل قرار گرفتند به طوری که نمادهای خچرخش، خمحرکه و خشرق و خفناور به صف خرید رسیدند که البته در میانه های بازار با شدت عرضه ها در نماد خودرو و متعادل تر شدن آن، تنها قطعه سازهای خشرق و خفناور با صف خرید بسته شدند. نماد خگستر هم که از فروش سهام بانک پارسیان بیشترین منفعت را میبرد در ابتدای بازار خیلی زود به صف خرید رسید و با افزایش عرضه ها به حجم معاملات آن افزوده شد و انتهای بازار نیز به صف خرید رسید.

در گروه فلزات اساسی نمادهای رویی همانند دیروز از فشار فروش بالایی برخوردار بودند به طوری که در شروع بازار در آستانه منفی کامل هم قرار داشتند اما با گذشت کمی از زمان معاملات، متعادل تر شدند اما همچنان در بازه های منفی نوسان می کردند که در این بین نماد زنگان با صف فروش  آغاز شد و با صف فروش هم بسته شد. در این گروه نماد کاما از تقاضای بیشتری برخوردار بود و در انتهای بازار حتی نوسانات مثبت را هم تجربه کرد. کاما به دلیل داشتن معدن و مفروضات محتاطانه و همچنین رشد کمتر نسبت به مابقی تولید کنندگان از شرایط بنیادی خوبی هم برخوردار می باشد. فولادی ها هم متعادل شروع کردند ولی در اواسط بازار قدرت خریداران کاملا حس می شد و در انتهای بازار نماد فولاد در درصدهای مثبت و نماد ارفع هم به صف خرید رسید. نماد ذوب هم با شایعه تایید افزایش سرمایه 322 درصدی به صف خرید رسید. قابل ذکر است که در انتهای بازار، معاملات بیش از 90 میلیونی دو حقوقی در نماد فملی تاثیر حدود 40 واحد مثبتی را بر شاخص کل داشت.

در گروه پتروشیمی اکثرا متعادل منفی دنبال شدند اما شرکت های متانول ساز پتروشیمی خارک و پتروشیمی فن آوران به دلیل تعدیل مثبت اعلامی نماد زاگرس(دیگر شرکت متانول ساز) از اقبال بالاتری برخوردار بودند که البته نماد شفن در آستانه مثبت کامل قرار گرفت و در درصدهای مثبت به کار خود پایان داد و نماد شخارک هم پس از عرضه صف خرید آن، متعادل تر شد ولی در انتهای بازار مجددا شاهد تقاضای خوب در این نماد بودیم تا جایی که به صف خرید نیز رسید. مابقی شرکت های گروه نیز اکثرا منفی دنبال شدند و تنها نماد مارون و پارسان مثبت بودند و فشار عرضه ها در نماد شیراز و شیران بیشتر شدت داشت. پالایشی ها هم اکثرا معاملاتی منفی را شروع کردند و با افزایش عرضه ها همراه بودند و نهایتا نیز منفی بسته شدند که البته فشار عرضه ها در نمادهای شاوان و شبریز نمایان تر بود که در این بین نماد روانکار شسپا معاملاتی مثبت را سپری کرد.

سیمانی ها و ساختمانی هم منفی معامله شدند که فشار فروش در گروه سیمانی بیشتر بود به طوری که نماد سصوفی که طی روزهای اخیر رشد خوبی را تجربه کرده بود به صف فروش رسید. نمادهای سکرد و ستران نیز صف فروش را تجربه کردند و مابقی شرکت های گروه در بازه های منفی نوسانی بودند. ساختمانی ها هم منفی اما با شدت کمتری دنبال شدند و تنها نمادهای مثبت این گروه ثباغ و ثتران بودند که در اواخر بازار مورد توجه قرار گرفتند. در گروه ای تی هم اکثر نمادها متعادل دنبال شدند در گروه ماشین الات و تجهیزات نمادهای تکمبا، تکنو، لخزر متعادل مثبت و نمادهای تایرا، تمحرکه و لابسا متعادل منفی دنبال شدند. در دارویی ها هم شاهد نوسانات منفی بودیم که نماد دیران با صف فروش همراه بود و نمادهای دالبر و تیپیکو متعادل مثبت سپری می شدند. گروه بانک و بیمه هم به تبعیت از کلیت بازار همراه با نوسانات منفی بودند که عرضه ها در بانکی ها کمی بیشتر بود. در گروه بیمه ای، نماد دانا چندین بار به صف فروش رسید و مجددا جمع آوری شد و نهایتا منفی به کار خود پایان داد. نمادهای ملت، اتکای و ما متعادل مثبت و مابقی منفی بودند که در این بین نماد بیمه کوثر که در شروع بازار با صف خرید همراه بود پس از عرضه صف، در بازه های منفی به کار خود پایان داد .

در پایان بازار شاخص کل متاثر از معاملات منفی شپنا، شتران و تاپیکو با 57 واحد افت به ارتفاع 80،683 واحدی رسید به طوری که نمادهای خودرو، فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا