امروز در فرابورس ایران رقم خورد؛

گشایش نماد «سخا1»/سه چهارم از ارزش معاملات فرابورس ایران در اختیار اوراق با درآمد ثابت

گشایش نماد «سخا1»/سه چهارم از ارزش معاملات فرابورس ایران در اختیار اوراق با درآمد ثابت

در جریان معاملات امروز، نمادهای «خفناور»، «غفارس» و «ارفع» تا 3.8 درصد بهترین عملکرد را از نظر رشد قیمت به نام خود ثبت کردند در حالی که نمادهای «میهن»، «زنگان» و «وگستر» با بیشترین افت قیمتی مواجه شدند.

 

بازار اوراق با درآمد ثابت امروز میزبان نقل و انتقال بیش از دو میلیون ورقه به ارزش تقریبی دو هزار و 155 میلیارد ریال بود که 75 درصد از کل ارزش معاملات امروز بازارهای فرابورس را در اختیار گرفت. در این بازار همچنین برای چندمین روز متوالی اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملات، صدرنشینی خود را حفظ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از  فرابورس ایران، در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس همچنین روز جاری شاهد گشایش نماد اسناد خزانه اسلامی کوتاه‌مدت با نماد «سخا1» با قیمت 985 هزار و 500 ریال بودیم. به‌منظور تسویه بخشی از بدهی‌های دولت به طلبکاران غیردولتی و تداوم جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور دو سری اسناد خزانه اسلامی کوتاه‌مدت در نمادهای «سخا1» و «سخا2» از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر و در فرابورس پذیرش شده که سررسید آنها به‌ترتیب 19 دی ماه و 19 بهمن ماه سال جاری است.

بر این اساس امروز شاهد گشایش نماد اخزا1 با قیمت 985 هزار و 500 ریال بودیم که حجم معامله آن یک‌هزار و 610 ورقه به ارزش بیش از یک میلیارد ریال بود.

شاخص کل فرابورس نیز امروز 24 آذرماه در ادامه روند روز گذشته با دو واحد افت مواجه شد و به سطح 865 واحد نزول کرد. نمادهای «مارون» و «ذوب» تا سقف 1.6 واحد تاثیر مثبت، مانع از افت بیشتر آیفکس شدند. اما در مقابل نمادهای «هرمز» و «شاوان» به ترتیب از گروه‌های فلزات اساسی و پالایشی‌ها تا سقف 1.2 واحد اثر منفی بر شاخص گذاشتند.

امروز در مجموع نزدیک به 232 میلیون ورقه به ارزش دو هزار و 875 میلیارد ریال در بازارهای پنج‌گانه فرابورس دست به دست شد که از این میزان، 159 میلیون سهم به ارزش بیش از 488 میلیارد ریال به بازار سهام تعلق گرفت. همچنین نقل ‌و انتقال‌های صورت گرفته در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه در 13 هزار دفعه معاملاتی انجام گرفت.

در جریان این معاملات امروز، نمادهای «خفناور»، «غفارس» و «ارفع» تا 3.8 درصد بهترین عملکرد را از نظر رشد قیمت به نام خود ثبت کردند در حالی که نمادهای «میهن»، «زنگان» و «وگستر» با بیشترین افت قیمتی مواجه شدند.

در این میان نماد شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان با مبادله 25 میلیون سهم به ارزش 68 میلیارد ریال در صدر بازار سهام به لحاظ بالاترین حجم و ارزش ایستاد.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا