آخرین چهارشنبه پاییزی بورس تهران چگونه گذشت؛

حجم و ارزش معاملات بالا رفت

حجم و ارزش معاملات بالا رفت

بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز در گروه های فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها بود و این گروه ها در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

 

بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد رشد حجم و ارزش معاملات بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات آخرین چهارشنبه پاییزی سال سهامداران بورس تهران بیش از 965 برگه سهم، حق تقدم و دارایی مالی را در بازار دست به دست کردند.

گفتنی است ارزش مبادلات روز چهارشنبه بورس تهران 2هزار و 407 ملیارد ریال بود که در 48 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز در گروه های فلزات اساسی، خودرو و شیمیایی ها بود و این گروه ها در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

همچنین شاخص کل امروز متاثر از افت قیمت نمادهای پالایش نفت اصفهان و مخابرات که بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشتند 57 واحد کاهش یافت و به عدد 80هزار و 683 رسید.

این در حالی بود که نمادهای ایران خودرو، فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی خارک و پتروشیمی فناوران با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

همچنین شاخص بازار اول در حالی 10 واحد افزایش یافت که شاخص بازار دوم 409 واحد افت را به ثبت رساند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کاشی پارس، پتروشیمی فناوران، الکتریک خودرو شرق، پتروشیمی خارک، آذرآب ، سرمایه گذاری نیرو و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بود.

در مقابل نمادهای شهد، آبسال، سیمان تهران، ایران دارو، سیمان شاهرود، بیمه دانا و معدنی دماوند با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت کارکنان نفت، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک مرابحه سایپا، صکوک ساخت توسعه ملی و سهام بهنوش ایران بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف ها را تشکیل دادند.

در مقابل گروهی دیگر بیشترین عرضه ها را در اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت سینا دارو، اوراق صکوک مرابحه سایپا، سهام آذرآب، سیمان قائن و واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه ثبت کردند و این نمادها سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز ملی مس با معامله 103 میلیون سهم به ارزش 215 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا