توضیحات شرکت آهن و فولاد ارفع در مورد درج یک خبر

توضیحات شرکت آهن و فولاد ارفع در مورد درج یک خبر

دنیای معدن -شرکت آهن و فولاد ارفع، در مورد درج یک گزارشی که در ارتباط با وضعیت شغلی دو عضو نهاد صنفی کارگری این واحد صنعتی در خبرگزاری ایلنا منتشر شده بود، توضیحاتی ارسال کرده است.

پس از درج یک گزارش در رابطه با دو کارگر شرکت آهن و فولاد ارفع در خبرگزاری ایلنا، مدیر روابط عمومی این شرکت توضیحاتی برای این خبرگزاری ارسال کرده است.

متن توضیحات از این قرار است:

پیرو درج خبری با عنوان داستان اخراج نمایندگان قانونی کارگران شرکت آهن و فولاد ارفع روز دوشنبه مورخ 15/09/1395 در بخش کارگری خبرگزاری،نظر به ماده 23 قانون مطبوعات خواهشمند است نسبت به درج جوابیه این شرکت جهت تنویر افکار عمومی دستورات لازم را مبذول فرمائید.

دو نفر مصاحبه شونده ، پرسنل یکی از شرکتهای همکار ارفع (شرکت آپکو) بوده که از نظر حقوقی و قانونی مستقل می باشد، لاکن به صرف بیان انتصاب این افراد به شرکت آهن و فولاد ارفع این جوابیه از سوی روابط عمومی شرکت تهیه ارسال می گردد. اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مرجع اصلی و کتاب قانون کار فصل الخطاب امور کارگری و کارفرمایی در ایران است و چنانچه این نهاد قانونی نسبت به فعالیتی حکمی صادر نمود ضمن تمکین از قانون ، نباید آنرا درجای دیگر جستجو کرد. براساس موارد مندج در فرم استخدامی قرارداد : چنانچه اطلاعات ارائه شده درفرم استخدامی مطابق واقعیت نبوده کارفرما می تواند نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید واین موضوع توسط کارکنان تائید و امضا شده است. در حالی است که کارفرما تا پایان مدت زمان قرارداد منعقده نسبت به فسخ قرارداد یا اخراج نفرات اقدام نکرد. چنانچه عنوان گردید اخراجی صورت نگرفته و صرف پایان قرارداد شغلی فی مابین کارگر و کارفرما، تمدید قرارداد صورت نگرفته ضمن اینکه قرارداد مطابق ماده 7 قانون کار تهیه و تنظیم گشته است و عدم تمدید قرارداد دو نفر از پرسنل به دلیل تخلفات اداری و انضباطی بوده است. از دو نفر مصاحبه شونده ، یک نفر جهت ادامه کار به یکی دیگر از پیمانکاران این شرکت معرفیشد و ایشان پس از تکمیل فرمها و قرارداد کاری و حتی تحویل گرفتن لباس و کلیدکمد در محل کار خود حضور نیافت؛که این موضوع به صورت کتبی به اداره کار اعلام گردید . با توجه به استعلام شرکت آپکو و پاسخ اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعیشهرستان اردکان ،مبنی بر پایان قرارداد شرکت پیمانکاری قبلی ،ادامه فعالیت شورا در پیمانکاری جدید غیر قانونی اعلام گردیده است ؛ با این حالشرکت آهن و فولاد ارفع همواره به ایجاد تشکلات کارگری قانونی و انتخاب نمایندگان واقعی در جهت بیان مشکلات صنفی کارگران تاکید داشته و نسبت به خواسته های منطقی و قانونی کارکنان پاسخگو بوده و خواهد بود.

شایان ذکر است در صورت درخواست آن خبر گزاری، این شرکت آمادگی ارسال محرمانه مستندات و یا انجام بازدید خبر نگار محترم را دارد.

شرکت آهن و فولاد ارفع به عنوان بزرگترین مجتمع تولیدی منطقه موجب اشتغال 1200نفر به صورت مستقیم و بیش از 7هزار نفر به صورت غیر مستقیم است با توجه به بحران بیکاری و شرایط سخت تولید در داخل و فشارهای ظالمانه بین المللی شایسته است نسبت به حاشیه پردازی و دامن زدن به این مشکلات خودداری و با نصب العین قراردادن صلاح ملی در جهت تولید همگام با اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا