مدیرعامل میدکو:قیمت تمام شده شرکتمان کمتر از موارد مشابه داخلی است

مدیرعامل میدکو:قیمت تمام شده شرکتمان کمتر از موارد مشابه داخلی است

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) گفت:قیمت تمام شده پروژه های این شرکت در همه پروژه ها از قیمت تمام شده داخلی کمتر است و با تجربه ای که اکنون داریم باز هم می توانیم قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

علی اصغر پورمند شامگاه سه شنبه در نشست خبری که پس از بازدید یک روزه جمعی از خبرنگاران رسانه های تهران و کرمان در سالن مشتاق هتل پارس کرمان برگزار شد افزود: اضافاتی را که بقیه سازمان ها دارند، میدکو ندارد.
وی گفت: بحران اقتصادی دنیا در مسائل اقتصادی نیست بلکه در تامین مواد اولیه است که امروز میدکو در استان کرمان به مواد اولیه متصل شده است.
وی بیان کرد: مزیت میدکو در این است که تمامی ملزومات از معدن تا انتهای خط را در خود دارد و در نتیجه فاصله حمل کم و هزینه های حمل کمی دارد.
مدیرعامل شرکت تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه گفت: وقتی هزینه های حمل را پایین بیاوریم به مسایل زیست محیطی هم کمک کرده ایم و میدکو در همه زمینه ها حتی در مس با توجه به مشارکتی که با شرکت مس دارد، به بسته معادن کشور وصل شده که امتیاز بزرگی برای این مجموعه است.
وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده فولاد میدکو از قیمت تمام شده فولادسازی های کشور کمتر است.
پورمند افزود: مجموع سرمایه گذاری میدکوتا این مرحله حدود 150 هزار میلیارد ریال است که با هزینه های مالی به 200 هزار میلیارد ریال می رسد و تاکنون بالغ بر یکصد هزار میلیارد ریال هزینه کرده ایم.
وی بیان کرد: این سرمایه از آورده سهامداران، فاینانس های 10 ساله خارجی و تسهیلات داخی تامین می شود.

**به دنبال کارهای جدید بوده ایم
وی گفت: از روز اول سیاست شرکت میدکو این بود که به دنبال آن دسته از کارهایی برویم که دیگران انجام نداده یا نمی خواهند انجام دهند و سعی کردیم فضای جدیدی را در اقتصاد کشور ایجاد کنیم و به تعبیری ثروت آفرینی صحیحی داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت میدکو با بیان اینکه از روز اول به فرابورس ورود کرده ایم و تا پایان سال جاری به ای پی اسی (EPS) که در بورس اعلام کردیم می رسیم عنوان کرد: مقرر شده تا پایان سال سه هزار و 200 میلیارد ریال سود بدهیم که محقق خواهیم کرد و در تامین مالی شرکت به سهامداران فشار نمی آوریم.
وی با بیان اینکه بانک پاسارگاد فقط یک بانک نیست بلکه یک گروه مالی و اقتصادی توانمند است گفت: ترکیب مجموعه فنی - اقتصادی و پولی - بانکی یک نیاز است و اگر این ترکیب وجود نداشته باشد محال است این ثروت آفرینی در کشور اتفاق بیفتد.
وی اظهار کرد: میدکو بیشترازاعتباربانک پاسارگاد استفاده می کند و این مجموعه نقش یک پشتوانه مالی را ایفا می کند.
پورمند با اشاره به اینکه این شرکت بالغ بر یک و نیم میلیون نفر سهامدار دارد افزود: حدود 92 درصد سهامداران میدکو اشخاص حقوقی و هشت درصد حقیقی هستند و از ابتدای کار به دنبال این بودیم که با سرمایه های خرد مردمی، ثروت آفرینی بزرگی در کشور رقم بزنیم.
وی گفت: به هم پیوستگی فقط در تولید نیست و شرکت میدکو سه محور را در کنار هم دارد و مفهوم هلدینک هم بر همین سه محور تولید محصولات معدنی یا صنایع معدنی، بخش خدمات مهندسی و بازرگانی فلزات استوار است.
وی اضافه کرد: ما اول می بایست هویت پیدا می کردیم و برای اینکه هویت پیدا کنیم باید از تولید شروع می کردیم بر همین اساس شعار میدکو این شد که توسعه ما از معدن آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه گفت: بسیاری از کارخانه های فولاد کشور که در کنار آب راه اندازی شد برای این بود که بتوانند مواد اولیه را راحت به دست بیاورند ولی سیاست میدکو به گونه ای دیگر بود ما برای اینکه توسعه پیدا کنیم باید معدن، کنسانتره، گندله و فولاد را با هم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برای هر کشوری مهم است که چقدر فولاد و مس تولید می کند گفت: 2 فلز اساسی فولاد و مس را انتخاب کردیم آن هم برای اینکه فولاد و مس برای هر کشور در بخش معدن جزو شاخصه های اساسی توسعه اقتصادی محسوب می شود.
وی بیان کرد: چون بخشی خصوصی بودیم به طور طبیعی در مرحله اجرا نمی توانستیم از معدن استفاده کنیم و می بایستی اول خودمان را به کشور ثابت می کردیم لذا از کارخانه های کنسانتره سنگ آهن شروع کردیم و دلیل این کار این بود که کنسانتره ها ما را زودتر به معدن، بهره برداری و پول می رساند.
پورمند گفت: در مرحله بعد، کارخانه گندله، آهن اسفنجی،چدن ریزی وفولاد سازی در اولویت قرار گرفت و امروز با همین روند پیش می رویم.
وی اظهار کرد: احساس کردیم در بخش خدمات مهندسی کمبود داریم و بر همین اساس یک شرکت مهندسی درست کردیم و شرکت مانا را در یک مزایده خریداری کردیم که شرکت مانا صرفا کار ساختمانی می کرد و میدکو رویکرد این شرکت را به سمت صنعت تغییر داد و امروز خیلی از اسکلت فلزی ها و بتن ریزی های میدکو را مانا انجام می دهد.
مدیرعامل شرکت میدکو گفت:دربخش بازرگانی،سه شرکت در اروپا، چین و ایران تشکیل دادیم که وظیفه داشتند سفارش تجهیزات خارجی را انجام دهند و از همه مهمتر جوانان ما این کار را یاد بگیرند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا