معاون وزیر نیرو خبر داد

انتقال 7 هزار میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو به دولت تا چند روز دیگر

انتقال 7 هزار میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو به دولت تا چند روز دیگر

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تا چند روز آینده بیش از 7 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های وزارت نیرو که مربوط به بدهی‌های نیروگاه‌های واگذار شده در سالهای گذشته است به دولت منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هوشنگ فلاحتیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از بدهی‌های وزارت نیرو بابت نیروگاه‌هایی که در گذشته به بخش‌های غیردولتی واگذار شده اما این واگذاری به صورت شرکت نبوده، بلکه خود نیروگاه واگذار شده است، این بدین معنی است که بدهی‌های نیروگاه واگذار شده از قبیل اوراق مشارکت فروخته شده بر گردن وزارت نیرو باقی مانده است. 

وی افزود: از بابت نیروگاه‌هایی که در سالهای گذشته به بخش‌های غیردولتی واگذار شده بیش از 7 هزار میلیارد تومان بدهی برای وزارت نیرو باقی مانده که در جلسات دولت این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که این بخش از بدهی‌های وزارت نیرو به دولت منتقل شود. 

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: پتانسیل‌های قانونی این کار اتجام شده و تا چند روز آینده این کار صورت خواهد گرفت. 

وی بابیان اینکه قیمت تمام شده تولیدهر کیلووات ساعت برق بدون احتساب هزینه سوخت 95 تومان است، گفت: متوسط دریافتی ما از مصرف کنندگان به ازای هر کیلووات ساعت 60 تومان است که 10 تومان آن به سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود و درآمد ما از فروش برق برای هر کیلووات حدود 50 تومان است. 

وی افزود: در سال 94 پیش‌بینی می‌شود که مجموع برقی که به شبکه سراسری تحویل خواهیم داد به 235 میلیارد کیلووات ساعت است که در مجموع رقم دریافتی ما از فروش برق به مشترکین حدود 10 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد داد که با احتساب برق صادراتی درآمد ما از فروش برق به 13 هزار میلیارد تومان می‌رسد، این در حالی است که مجموع هزینه‌های ما برای تولید برق 17 هزار میلیارد تومان است که در اینجا 4 هزار میلیارد تومان زیان می‌کنیم.

وی ادامه داد همچنین در بخش ایجاد تاسیسات فوق توزیع و توزیع برق 5 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داریم که منابع جاری ما 1500 میلیارد تومان است و در این بخش نیز 3500 میلیارد تومان کسری داریم و در مجموع در سال 94 میزان کسری ما به 7 هزار و 500 میلیارد تومان می‌رسد. 

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا