رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی درگفتگو با تسنیم خبر داد

تسهیلات 1000 میلیارد تومانی برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی

تسهیلات 1000 میلیارد تومانی برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای ارائه تسهیلات مکانیزاسیون خط اعتباری مشخص و جداگانه با 1000 میلیارد تومان سرمایه و 80 درصد تسهیلات خرید بدون سقف دارد، گفت: وام 25 میلیون تومانی برای کشاورزی اثرگذار نیست.

کامبیز عباسی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر درباره اعطای وام 25 میلیونی خودرو که بر اساس اعلام مشترک وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی شامل تراکتور و ماشین آلات کشاورزی نیز می‌شود، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تسهیلات مکانیزاسیون برای خود خط اعتباری مشخص و جداگانه دارد.

وی افزود: خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون کشاورزی حجم، وسعت و نوع ماشین هایی که مشمول ارائه تسهیلات خرید برای کشاورزان هستند، مشخص است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به اینکه عملیاتی شدن وام 25 میلیونی برای خرید ماشین آلات کشاورزی جای سوال دارد، ادامه داد: مبلغ 25 میلیون درقالب خرید تراکتورنمی‌گنجد، زیرا تمام تراکتور‌های موجود در کشور ما، مبلغی بیشتر ازاین رقم دارند.

وی خاطر نشان کرد: وام‌ اعلام شده توسط وزارت صنعت و بانک مرکزی در بخش کشاورزی و توسعه مکانیزاسیون در این بخش زیاد نمی‌تواند اثر گذار باشد.

عباسی گفت: خط اعتباری وزارت جهاد کشاورزی برای ارائه تسهیلات سود کمتری نیز از متقاضیان دریافت می‌کند و امیدوارم که در پرداخت‌های آن تسریع صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت جهاد کشاورزی با وزارت صنعت و بانک مرکزی برای ارائه وام 25 میلیونی خرید ماشین آلات کشاورزی همکاری داشته است یا خیر؟ تصریح کرد: وزارت صنعت می‌خواهد 25 میلیون برای خرید تراکتور و ماشین آلات کشاورزی تسهیلات ارائه دهد، درحالی که وزارت جهاد کشاورزی قیمت ماشین هر چقدر باشد 80 درصد قیمت خرید تسهیلات ارائه می دهد و تنها کشاورز 20 درصد مبلغ ماشین، آورده دارد.

عباسی گفت: با وام دارای سقف 25 میلیون تومانی تعداد معدودی از ماشین آلات کشاورزی را ممکن است شامل شود.

این مقام مسئول یاد آور شد که طرح و خط اعتباری وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی  با 1000 میلیارد تومان سرمایه فعال  و در حال ارائه خدمات است.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا