میزان سود سهام عدالت مشخص شد

میزان سود سهام عدالت مشخص شد

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: با تقسیم کل میزان سود دریافتی از شرکت به افراد مشمول دریافت سهام عدالت به ازای هر نفر ...

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: با تقسیم کل میزان سود دریافتی از شرکت به افراد مشمول دریافت سهام عدالت به ازای هر نفر 550 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

میر علی اشرف پورحسینی معاون و رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص آخرین وضعیت سهام عدالت و واگذاری آن به مردم اظهار داشت: شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 در پانزدهم آبان ماه سال جاری مصوبه اجرایی برای ساماندهی و آمادگی آزادسازی سهام عدالت را ابلاغ نمود که بر اساس آن همه 49 میلیون نفر از افراد ثبت نام شده تا قبل از سال 94 مشمول دریافت سهام عدالت می شوند.

وی تصریح کرد: دو دهک اول درآمدی یعنی افرادی که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی یا روستاییان فاقد شغل هستند اگر در زمان آزادسازی وضعیت گذشته را نداشته باشند، مشمول مال تخفیف برای سهام خود نخواهند شد،اما اصل سهام عدالت را دریافت خواهند کرد؛ همچنین کلیه 6 دهک انتخاب شده در طول دوره 10 ساله که حدودا به 49 میلیون نفر می‌رسند و حتی افرادی که وضعیت فعلی آنها بالاتر از 6 دهک درآمدی باشد نیز مشمول دریافت سهمیه خواهند شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص افرادی که طی این مدت فوت کردند، اظهار داشت: سهام عدالت افراد فوتی به وراث واگذار خواهد شد اما طبق برنامه ریزی های انجام شده سهام عدالت برای افراد زنده به صورت اینترنتی واگذار شده و پس از آن وراث میتوانند به صورت حضوری مراجعه کرده و سهام عدالت را دریافت کنند.

پوری حسینی در خصوص سهم هر فرد از سود سهام عدالت اظهار داشت: به طور کلی تا کنون 18 هزار و میلیارد تومان سود به خزانه واریز شده که پیش بینی می شود این میزان تا 24 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یابد که این میزان پس از تقسیم به کل افراد مشمول دریافت سود سهام عدالت که 47 میلیون نفر هستند (خانوار های بالای 5 نفر به اندازه همان 5 نفر سود می برند)، هر فرد بین 540 تا 550 هزار تومان سود دریافتی خواهند داشت.

وی یادآور شد : افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یا به طور کلی دو دهک پایین درآمدی دو برابر میزان سود را دریافت خواهند کرد که در حدود یک میلیون تومان است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا