معاون معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با معدن نيوز تاکيد کرد

بخش خصوصي در تکميل زنجيره توليد فعال شود

بخش خصوصي در تکميل زنجيره توليد فعال شود پايگاه خبري معدن نيوز- برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت براي فزايش عوارض صادرات برخي مواد معدني خام اعتراض معدنکاران بخش خصوصي را به دليل نبود زيرساخت‌هاي مورد نياز فرآوري به همراه داشته است در شرايطي که معاون معدني اين وزارتخانه در گفت‌وگو با معدن نيوز ضمن تاکيد بر اجرايي شدن آن از ابتداي سال 96 اعلام کرد بخشي از زير ساخت‌هاي معدني توسط ايدرو ايجاد خواهد شد با اين بخش خصوصي نيز بايد برنامه‌هاي خود را براي ايجاد زيرساخت‌ها دنبال کند.
جعفر سرقيني در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با اشاره به اينکه درحال‌حاضر زنجير توليد فولاد توسط بخش خصوصي در حال تکميل شدن است، گفت: در ساير مواد معدني نيز سرمايه‌گذاران بخش خصوصي بايد در تکميل زنجيره توليد فعال شوند.
معاون معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه زير ساخت‌هاي مورد نياز بخش معدن در گذشته از سوي دولت ايجاد شده و هم‌اکنون نيز ادامه دارد، افزود: درحال‌حاضر شرکت توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران در زمينه توسعه زيرساخت‌هاي معدني فعال است با اين حال بخش خصوصي نيز در توسعه بخشي از اين زيرساخت‌ها فعال شده به گونه‌اي که پروژه انتقال آب از خليج فارس به استان‌هاي کرمان و يزد از سوي بخش خصوصي برنامه‌ريزي و در حال انجام است.
براساس پيشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت توليد کننده‌هاي مواد معدني سنگ آهن. سنگ‌هاي ساختماني، سنگ سرب و روي، سنگ منگنز، سنگ مس در سال اول مشمول 5 درصد عوارض صادرات خواهند بود و در سال دوم برخي مواد معدني اين عوارض به 10 درصد و در سال سوم به 15 درصد افزايش خواهد يافت.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا