دبير انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان در گفت‌وگو با معدن نيوز مطرح کرد

توقف رشد بازار داخلي سيمان با رکود ساخت‌وساز

توقف رشد بازار داخلي سيمان با رکود ساخت‌وساز پايگاه خبري معدن نيوز- دبير انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان گفت: در حال حاضر توان توليد 80 ميليون سيمان در سال در کشور وجود دارد که 50 ميليون تن در بازار داخلي جذب و 10 ميليون تن نيز صادر و مابقي دپو مي‌شود که دليل اين دپو، رشد نيافتن بازار داخلي به دليل رکود ساخت‌وساز است.
عبدالرضا شيخان در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با تاکيد بر اينکه در ابتداي برنامه‌ريزي براي ظرفيت‌سازي 80 ميليون تني سيمان رشد 8 درصدي بازار داخلي در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: بر مبناي آن بايد تمام 80 ميليون تن توليد شده در بازار داخلي به مصرف مي‌رسيد و حتي در صورت تحقق مي‌توانستيم ظرفيت توليد را به 90 ميليون تن در سال ارتقا دهيم.
او بيان اينکه با وجود رکود ساخت‌وساز در کشور نياز داخلي به سيمان افزايش نيافت و ميزان دپوي ساليانه بيشتر شد، افزود: از خرداد 95 ميزان مصرف داخلي سيمان بهبود يافته که منجر به افزايش درآمد کارخانه‌ها شده است و شرکت‌ها اقداماتي که براي تصاحب بازار همديگر انجام مي‌دادند را کاهش داده و باز به سمت تعادل حرکت کرده‌اند.
دبير انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان با اشاره به اينکه بخش ساخت‌وساز در کشور عراق نيز راکد شده است، تصريح کرد: ممنوعيت واردات سيمان اين کشور تنها براي ايران نبود و شامل همه کشورها مي‌شد زيرا اين کشور با محدوديت بودجه‌اي مواجه شده و مسائل ناامني اين کشور نيز ساخت‌وساز را تحت تاثير قرار داده است. بنابراين به طور قطع اين محدوديت بازار صادرات سيمان ايران را نيز تحت تاثير قرار داده چراکه عراق بازار اصلي صادرات ايران است.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا