معاون وزیر صنعت مدیریت عرضه خودرو به مشتریان واقعی را خواستار شد

معاون وزیر صنعت مدیریت عرضه خودرو به مشتریان واقعی را خواستار شد

تهران- ایرنا- رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از خودروسازان خواست با عرضه خودرو به مردم با قیمت های رسمی، بازار دلالی را حذف کنند.

به گزارش سه شنبه ایدرو، «منصور معظمی» در نامه ای از مدیران عامل شرکت های ایران خودرو و سایپا خواست برای حذف اختلاف میان قیمت رسمی فروش خودروهای این دو شرکت با قیمت بازار تلاش کنند.
در بخشی از نامه آمده است: نظر به استفاده قشر محروم از خودروهای داخلی، برای تقویت عرضه اینترنتی خودروها تلاش بیشتر شود. همچنین در فروش خودرو به مصرف کنندگان اصلی از طریق شبکه نمایندگی های مجاز اقدام شود تا با حذف بازار دلالی، محصولات با قیمت های مصوب در اختیار هموطنان قرار گیرد.
در ماه های گذشته به دلیل کاهش عرضه برخی محصولات و همچنین شیوه نامناسب، قیمت کارخانه و بازار برخی خودروها از یکدیگر فاصله گرفت که این مساله انتقاد و نارضایتی مردم را به دنبال داشت.
بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی خودروسازی ها، تا پانزدهم آبان ماه امسال، 696 هزار و 599 دستگاه سواری، 48 هزار و 657 دستگاه وانت، 481 دستگاه مینی بوس، 549 دستگاه اتوبوس و هفت هزار و 141 دستگاه کامیون تولید شده است.
براساس برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو کشور در سال 1404 باید به سه میلیون دستگاه در سال افزایش یابد و یک سوم آن صادر شود.
بر اساس قانون دولت می تواند تا 20 درصد از بازار خودرو را در اختیار داشته باشد که در این راستا، هم اکنون بخشی از سهام دو خودروساز ایران خودرو و سایپا در تملک سازمان ایدرو به نمایندگی از دولت است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا