استاندار تهران: واحدهای صنعتی برای ادامه حیات باید20 درصد تولید خود را صادر کنند

استاندار تهران: واحدهای صنعتی برای ادامه حیات باید20 درصد تولید خود را صادر کنند

استاندار تهران گفت: واحدهای صنعتی اگر می خواهند به حیات خود ادامه دهند باید 20 تا 30 درصد از محصولات تولیدی خود را صادر کنند.

سیدحسین هاشمی عصر روز سه شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران که در هتل اسپیناس برگزار شد افزود: در برنامه اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه نقش مهمی برای مردم دیده شده، بر لزوم به روز بودن تولید و صادرات نیز تاکید شده است.
وی با بیان اینکه صادرات نقش مهمی در اشتغال و توسعه دارد اظهار کرد: تهران به عنوان پایتخت کشور و پیشانی نظام، اگرچه در قبل و حتی بعد از انقلاب با محدودیت هایی از حیث توسعه صنعتی مواجه بوده اما هرگز از توانمندی های صنعتی استان کاسته نشده است.
هاشمی به برنامه ساماندهی واحدهای صنعتی کوچک استان تهران که قدمت بالایی دارند و موجب اشتغال دست کم 50 نفر شده اند اشاره کرد و افزود: با اینکه تا شعاع 120 کیلومتری پایتخت ایجاد واحدهای صنعتی ممنوع است، اما قصد داریم با ساماندهی این اصناف تولیدی ضمن افزایش توان رقابتی، از فناوری های نوین نیز برای افزایش اشتغال در این واحدها استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: باید بجای محدودیت قائل شدن برای این واحدهای صنفی و تولیدی، نسبت به نوسازی و بازسازی آنها اقدام کرد.
استاندار تهران همچنین از عزم مجموعه مدیریتی استان از ابتدای فعالیت دولت یازدهم برای متمرکز کردن شهرک های صنعتی بدون هویت در سطح استان خبر داد و افزود: در این خصوص با همکاری سایر ارگانها در حال مکان یابی و جانمایی هستیم تا تکلیف این شهرک ها مشخص شود.
هاشمی اظهار کرد: این کار اگر چه سختی های زیادی دارد اما از انجام آن ناگزیریم و در حال مشخص کردن شهرک های صنعتی هستیم که در این راستا شهرک صنعتی قرچک را برای نخستین بار مشخص کردیم و هدف ما این است که واحدهای صنعتی پراکنده و متوسط را ساماندهی کنیم.

**اظهار نارضایتی استاندار از اتاق بازرگانی تهران
استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه 20 درصد از مجموع صادرات غیرنفتی کشور مربوط به استان تهران است گفت: معتقدم باید این میزان صادرات افزایش یابد و معادل یک چهارم مجموع صادرات غیرنفتی کشور باشد، گرچه در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی با اختصاص 70 درصد از کل صادرات کشور جایگاه خوبی داریم.
هاشمی تصریح کرد: توسعه صادرات استان تهران مستلزم همکاری سایر تشکل هاست که متاسفانه هنوز برخی از دستگاهها مانند اتاق بازرگانی همکاری لازم را ندارند و از عملکرد آنها رضایت نداریم گرچه معتقدم اصناف نسبت به اتاق بازرگانی عملکرد بهتری داشته اند.
هاشمی افزود: اتاق بازرگانی باید در کنار استانداری باشد و به پیشبرد برنامه ها کمک کند.
وی گفت: وجود اتاق بازرگانی در کنار واحدهای تولیدی بصورت پیوسته و همیشگی ضرورت دارد نه اینکه بصورت مقطعی و رفع تکلیفی ایفای نقش کند.
به گفته استاندار تهران، همکاری میان اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران برای تقویت صادرات ضروریست و اتاق باید به عنوان رهبر بخش خصوصی در صف اول باشد زیرا دولت نقش هدایتگر و حامی دارد و نقش اصلی را باید بخش خصوصی ایفا کند.
وی اظهار امیدواری کرد که تولیدکنندگان استان تهران بتوانند از فضای پسابرجام بخصوص در مورد بازار روسیه در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی و برای ارتقای صادرات عملکردی موثر داشته باشند.
در پایان این مراسم از 30 واحد تولیدی که نقش بارزی در صادرات کالا از استان تهران به نقاط مختلف جهان داشته اند، تجلیل شد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا