بازار 400میلیون نفری منطقه بستر همکاری خارجی در زمینه مبلمان است

بازار 400میلیون نفری منطقه بستر همکاری خارجی در زمینه مبلمان است

تهران- ایرنا- رییس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته گفت: امروز بازار 400 میلیون نفری کشورهای منطقه بستر مناسبی برای همکاری با شرکای خارجی در زمینه مبلمان و دکوراسیون است که با تکیه بر توانمندی های ایران باید پیاده شود.

«علی انصاری» امروز (سه شنبه) در نهمین کنفرانس بین المللی «تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته» (دکو2016) اضافه کرد: صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته در عرصه تجارت جهانی به شکل متحرک، شتابنده و تحت تاثیر فضای مجازی قرار دارد و نیازهای روزافزون مشتریان و رقابت نفس گیر تولیدکنندگان کالا و خدمات چالشی پیش روی ماست.
وی افزود: افزایش نقدینگی و گردش سرسام آور پول و سرمایه، تنش های سیاسی- اقتصادی منطقه ای و جهانی، مسائل زیست محیطی و معضلاتی مانند کمبود آب و انرژی دیگر دغدغه های فعالان این بخش است.
به گفته وی، گسترش دیپلماسی اقتصادی- تجاری، نوسازی مرکزهای توزیع، ایجاد واحد دانشگاهی ویژه صنعت مبلمان و دکوراسیون، راه اندازی موزه ملی مبلمان و مرکز مطالعات تاریخی، ساماندهی تشکل های صنفی و اتحادیه ها و عضویت شورای ملی مبلمان در کافا (شورای انجمن های مبلمان کشورهای آسیا) مهمترین دستاوردهای این کنفرانس سالیانه در هشت دوره پیشین است.
وی ابراز امیدواری کرد دکو2016 حرکتی همسو با اهداف آسیایی و جهانی کافا و کنفدراسیون مبلمان اروپا باشد.
شورای انجمن های مبلمان کشورهای آسیایی یکی از حلقه های تکاملی این صنف و صنعت محسوب می شود.
چین، پاکستان، فلیپین، اندونزی، سنگاپور، تایلند، مالزی و کره جنوبی در قاره آسیا و فرانسه، ایتالیا و بلژیک به عنوان نمایندگان کنفدراسیون مبلمان اروپا در دکو2016 تهران حاضر شده اند.
نمایندگانی از بلغارستان و ترکیه نیز در این نشست حضور دارند.
انصاری ارایه مدل توسعه بومی و ایرانی شده صنف و صنعت مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته را یکی از مهمترین گام های برگزاری این کنفرانس در هشت دوره پیشین دانست که به پیوست اجتماعی و فرهنگی نیازمند است.
رییس شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته اضافه کرد: کنفرانس دکو، فرصت بازشناسی نیازها و بازتعریف توانمندی ها و تولید و تجارت ملی، منطقه ای و جهانی صنف و صنعت مبلمان و دکوراسیون است که بر اساس خواست و سلیقه مصرف کنندگان، مشتریان داخلی، منطقه ای و جهانی صورت می گیرد.
قرار است فردا (چهارشنبه) نشست های هم اندیشی فعالان داخلی و خارجی این صنعت برگزار شود تا زمینه سرمایه گذاری مشترک را فراهم سازد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در نخستین روز از نهمین کنفرانس بین المللی «تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته» گفت: امروز در حالی که حجم صادرات مبلمان کشور اندک است، 141 میلیون دلار واردات داریم.
بر پایه آمارهای غیر رسمی، جمهوری اسلامی 25 میلیون دلار صادرات مبلمان و دکوراسیون دارد.
«علی یزدانی» اعلام کرد ارزش اقتصادی سالیانه بخش مبلمان کشور پنج میلیارد دلار است که این رقم می تواند ارتقا یابد.
به گفته وی، اکنون نزدیک به 226 واحد عمده تولیدکننده مبلمان و بیش از 46 هزار واحد تولیدی صنفی رسمی و غیررسمی در کشور فعالیت می کنند که هشت درصد اشتغال و تولید را در بخش صنعت و معدن در اختیار دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا