گزارش روز؛

خودرویی ها مورد استقبال قرار گرفتند

خودرویی ها مورد استقبال قرار گرفتند

در شروع بازار شاهد معاملات کم حجم اما مثبت گروه خودرویی بودیم نماد خودرو تحت حمایت حقوقی با افزایش تقاضا مواجه شد و حتی لحظاتی صف خرید را نیز تجربه کرد که به واسطه آن اکثر نمادهای این گروه با افزایش تقاضا روبرو شده و بعضی از قطعه سازها در آستانه صف خرید نیز رسیدند.

 

در شروع بازار حجم معاملات اکثر گروه ها کم بوده و در بازه های منفی نوسان می کردند که البته در این بین گروه خودرویی از تقاضای بالاتری نسبت به مابقی گروه ها برخوردار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، گروه های پالایشگاهی و پتروشیمی متعادل منفی اما فلزی معدنی ها از فشار فروش بالایی برخوردار بودند. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی فملی، شتران و کگل با 174 واحد افت به ارتفاع 80،741 واحدی رسید که در این بین نمادهای خودرو، شخارک و شفن بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

در شروع بازار شاهد معاملات کم حجم اما مثبت گروه خودرویی بودیم نماد خودرو تحت حمایت حقوقی با افزایش تقاضا مواجه شد و حتی لحظاتی صف خرید را نیز تجربه کرد که به واسطه آن اکثر نمادهای این گروه با افزایش تقاضا روبرو شده و بعضی از قطعه سازها در آستانه صف خرید نیز رسیدند. در اواسط بازار عرضه ها افزایش یافت به طوری که خودرو متعادل تر شد، صف خرید خگستر عرضه شد و از هیجان خرید مابقی نمادها نیز کاسته شد به طوری که در اواخر بازار شاهد نوسانات منفی قطعه سازها بودیم که نماد ختراک به صف فروش هم رسید. در این بین معاملات مثبت و پرتقاضای نماد خچرخش در راستای حمایت حقوقی کاملا به چشم می آمد.

در گروه بانک، بیمه و سرمایه گذاری شاهد فشار عرضه ها در گروه سرمایه گذاری بودیم که تنها نمادهای وتوصا و وسپه متعادل و نماد وبیمه با افزایش تقاضا در میانه های بازار به صف خرید رسید اما مابقی نمادهای این گروه همراه با فشار عرضه ها دنبال شدند که نماد وخارزم از فشار فروش بیشتری برخوردار بود. نمادهای بانکی هم همچنان در انتظار تعیین تکلیف شدن بانک های ملت، صادرات، تجارت و نحوه بازگشایی آنها هستند که با توجه به گزارشات نامناسب اغلب نمادهای این گروه، معاملاتی منفی را تجربه می کنند. بیمه ای ها هم با فشار فروش همراه بودند که در این بین نماد ملت از تقاضای بالایی برخوردار بود و حتی در استانه صف خرید نیز قرار گرفت در آن سو نیز نماد دانا که روزهای اخیر رشد قیمتی را تجربه کرده بود با فشار فروش بالاتری برخوردار بود تا جایی که در آستانه صف فروش نیز قرار گرفت.

گروه پالایشگاهی با وجود افزایش قیمت نفت طی روزهای اخیر و تعدیل مثبت 53 درصدی شبندر، شروع کم حجم و متعادل منفی ای داشتند و در اواسط بازار بر حجم عرضه ها افزوده شد حتی نماد شبریز در آستانه منفی کامل هم قرار گرفت. پتروشیمی ها هم متعادل شروع کردند که در اواسط بازار با بسته شدن نماد زاگرس به دلیل تعدیل مثبت 36 درصدی، شرکت های متانول ساز شخارک و شفن هم با افزایش تقاضا به صف خرید رسیدند. اوره سازها متعادل بودند اما نماد شیراز در اواخر بازار هم راستا با صف خرید شدن متانول سازها تا صف خرید هم پیش رفت اما با شدت عرضه ها متعادل شد. قابل ذکر است که تنها 4 درصد از محصولات پتروشیمی شیراز به تولید متانول اختصاص دارد.  نماد شپدیس هم به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی در پایان معاملات متوقف شد.

فلزی معدنی ها روز پرعرضه ای را سپری کردند که در این میان نمادهای رویی که در پی افزایش قیمت های جهانی با رشدی چشمگیر همراه شده بودند، از فشار فروش بالایی برخوردار بودند به طوری که صف فروش آنها بعد از جمع شدن مجددا تشکیل می شد. نمادهای فاسمین، کاما، فزرین، زنگان و فرآور با صف فروش و یا در آستانه منفی کامل بسته شدند. فولادی ها هم در معرض عرضه های هیجانی قرار داشتند که فشار فروش در نمادهای ذوب و ارفع نمایان تر بود. در معدنی ها هم شاهد نوسانات منفی نمادهای کگل، کچاد، ومعادن و کنور بودیم.

گروه ای تی اکثرا منفی بودند که البته نمادهای آپ و رکیش متعادل تر بودند. حمل و نقلی ها کم حجم و منفی دنبال شدند در گروه ماشین الات و دستگاه های برقی نماد بسویچ با صف خرید همراه بوده است و مابقی نمادها بر مدار منفی قرار داشتند. سیمانی ها و غذایی ها هم به تبعیت از کلیت بازار معاملات منفی را سپری کردند که معاملات مثبت سشمال در سیمانی ها و غگلستا در غذایی ها نمایان بود.

در گروه دارو نماد دشیمی صف خرید، نماد دفرا در درصدهای مثبت، نمادهای دسانکو، دلر، پخش و دالبر مثبت و مابقی نمادها منفی دنبال شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا