در دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران؛

تاکید وزیر ترکیه ای به رفع مشکلات حمل و نقلی با ایران برای افزایش حجم مبادلات تجاری

تاکید وزیر ترکیه ای به رفع مشکلات حمل و نقلی با ایران برای افزایش حجم مبادلات تجاری

تهران- ایرنا- وزیر حمل و نقل دریانوردی و ارتباطات ترکیه گفت: تلاش ما رفع مشکلات حمل و نقلی برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «احمد اصلان» روز سه شنبه در دیدار عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه، افزود: روابط تاریخی ایران و ترکیه ریشه صدها ساله دارد، بنابراین از نظر شرایط جغرافیایی نیز مسئولیت هایی برای همکاری دو کشور برعهده ما گذاشته شده است.
وی افزود: هدف مشترکی است که از طرف رئیسان جمهوری دو کشور برای افزایش حجم تجارت در نظر گرفته شده و ما به عنوان وزیران مسئول حوزه حمل و نقل وظیفه داریم کار خود را برای دستیابی به این هدف انجام دهیم.
وی اظهارداشت: برای تسهیل تجارت، حمل و نقل و استفاده از ظرفیت های جغرافیایی دو کشور کارهای مشترک خوبی را انجام داده ایم.
وزیر حمل و نقل دریانوری ترکیه خاطرنشان ساخت: ما ارتباطات قوی را در چهار حوزه عمده حمل و نقلی جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی انجام داده ایم و هدف های جدی را برای گسترش روابط دنبال می کنیم.
اصلان گفت: به طور طبیعی با این حجم از روابط ، مشکلاتی در این حوزه ها پیش می آید اما وظیفه مااست که موانع و مشکلات را برطرف کنیم و روابط دو کشور را در این حوزه ها گسترش دهیم.
وی افزود: به همین منظور دیدارها و تماس ها در سطوح عالی وزیران و مقام های بالاتر مهم است اما نیت دیدارها در سطح معاونان وزیر و کارشناسی اهمیت بیشتری دارد که در این نشست این مهم مورد تاکید قرار گرفت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا