حمایت ایران از سرمایه گذاری بلند مدت آلمانی ها در صنایع و معادن

حمایت ایران از سرمایه گذاری بلند مدت آلمانی ها در صنایع و معادن

دنیای معدن - وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:‌ ایران، از سرمایه گذاری بلندمدت ‌شرکت های آلمانی در بخش صنعت و معدن حمایت می کند.

به گزارش دنیای معدن،‌ محمد رضا نعمت زاده روز یکشنبه در دیدار با وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه تحریم ها سطح روابط تجاری و صنعتی ایران و آلمان را کاهش داد، گفت: ایران از هرگونه سرمایه گذاری بلندمدت شرکت های آلمانی در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری حمایت می کند.
وی افزود: برای گذر از شرایط سختی که پیش آمده نیازمند همکاری های مشترک با شرکت های آلمانی هستیم و با لغو تحریم ها شرایط لازم برای انجام سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های ایرانی و آلمانی فراهم شده است.
نعمت زاده با بیان اینکه آلمان در اروپا یکی از بزرگترین شرکای اقتصادی ایران است، گفت: بیش از این 50 درصد نیازهای صنعتی ایران ازطریق شرکت های آلمانی تامین می شد زیرا شرکت های ایرانی برای کیفیت کالاهای صنعتی اهمیت زیادی قایل هستند حتی اگر قیمت آن کمی بیشتر از کالاهای دیگر باشد.
وی با اشاره به اولویت سرمایه گذاری های مشترک ایران و آلمان، یادآور شد: ما هم اکنون در حال مذاکره با شرکت های زیادی هستیم تا به محض لغو تحریم ها سرمایه گذاری های مشترک خود را در چشم انداز بلندمدت برنامه ریزی کنیم.
نعمت زاده گفت: حفظ بازار مشترک برای دو کشور اهمیت زیادی دارد زیرا در این راستا جوانان تحصیلکرده ایرانی می توانند با استفاده از تجربه شرکت های آلمانی به هم افزایی بیشتر بین ایران و آلمان کمک کنند.
نعمت زاده همچنین از ملاقات خود با وزیر صنعت افغانستان خبر داد و گفت: در این دیدار مذاکرات خوبی با طرف افغانی انجام شد و مطمئن هستیم که ایران، افغانستان و آلمان می توانند در بخشهای مختلف صنعتی و معدنی سرمایه گذاری های مناسبی را انجام دهند.
نعمت زاده تاکید کرد: با لغو تحریم ها فرصت های بزرگی برای همکاری های فنی و صنعتی با کشورهای مختلف جهان فراهم شده است و ما علاقه مندیم همکاری های خود را با شرکت های بزرگ، متوسط و کوچک آلمان در بخش های مختلف توسعه دهیم.
وی با بیان آنکه هم اکنون در حال مذاکره با برخی از شرکت های آلمانی در زمینه های اقتصادی، لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی هستیم، اظهار امیدواری کرد مذاکراتی که با شرکت فولکس واگن انجام داده ایم به زودی به نتیجه برسد تا بتوانیم همکاری های خود را در این بخش آغاز کنیم.
وی اظهار داشت: تحریم ها مانع بزرگی در همکاری های بانکی بین دو کشور به وجود آورد و این سبب شد ما نتوانیم به دلیل تحریم های ظالمانه از پول های زیادی که در بانک های آلمانی داشتیم به نحو مناسب استفاده کنیم اما مطمئنم با سفر وزیر امورخارجه آلمان به تهران بسیاری مسایل و مشکلات ما به زودی حل و فصل خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا