سند چشم انداز بيست ساله در برخي اهداف عقب مانده است

سند چشم انداز بيست ساله در برخي اهداف عقب مانده است عضومجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه سند چشم انداز بيست ساله کمک مي کندسرنوشت اقتصادي خود را با تلاش هاي خودمان تعيين کنيم گفت: در برخي اهدافاز اين سند عقب مانده ايم که بايد در ده سال آينده جبران شود.


مرتضي نبوي در مصاحبه با راديو اقتصاد اظهار داشت: از لحاظ علمي و نوآوري وفناوري در سطح بسيار خوبي قرار داريم و به خودبي در چارچوب اهداف سند چشمانداز پيش مي رويم.

وي گفت: اما در فرايندهاي تبديل اين دانش وفناوري به ثروت و صنعت کشور خيلي موفق نيستيم و بايد در اين زمينه برنامهريزي هاي هوشمندانه اي انجام گيرد.


نبوي افزود: سند چشم اندازتوسعه بيست ساله کشور (تا افق 1404) کمک مي کند که اقتصاد ايران علاوه براستقرار اقتصاد مقاومتي و کاهش آسيب پذيري در مقابل تغييرات و تکانه هايمحيطي مانند کاهش قيمت نفت و همچنين تحريم هاي اقتصادي، بتواند به راحتيمسيرهاي پيشرفت همراه با عدالت را طي کند.


وي گفت: در دوره اجرايبرجام هم بايد از همه تجارب بيش از 60 سال برنامه ريزي و همچنين سياست هايکلي اقتصادي به ويژه اقتصاد مقاومتي استفاده کنيم و متناسب با آينده نگري وآينده شناسي نظام جمهوري اسلامي ايران و همچنين تحولات اقتصادي کشور برايثبات اقتصادي برنامه ريزي کنيم.


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظامافزود: به هر حال بايد مواظب حيله هاي دشمنان باشيم و آنها در دوره جديد ودر سايه مذاکرات هسته اي تلاش خواهند کرد اهداف شوم خود را از طريقابزارهاي اقتصادي پيگيري کنند و هدف آنها تخليه خريد اقتصادي در کشور بهنفع کالاهاي مصرفي خودشان خواهد بود که بايد مسئولان در اين زمينه هوشياريخود را حفظ کنند.


نبوي تصريح کرد: همان طور که در دو دورهمذاکرات مسئولان به خوبي تلاش کردند از منافع نظام دفاع کنند بايد در دورهجديد هم اين آمادگي حفظ شود تا دشمن نتواند با نفوذ اقتصادي و تغيير سبک والگوي اقتصادي کشور، موانع جدي در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي ايجاد کند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا