قائم مقام سازمان مالیاتی اعلام کرد:

حسابرسان از حسابرسی مالیاتی حذف شدند

حسابرسان از حسابرسی مالیاتی حذف شدند

براساس اصلاحیه قانون نظام مالیاتی حسابرسان رسمی از حسابرسی مالیاتی حذف شدند و انجام این نوع حسابرسی توسط سازمان مالیاتی انجام خواهد شد.

اقتصاد ایران آنلاین- در این اصلاحیه که فقط ماده 169 آن به دلیل اجازه ورود سازمان مالیاتی به اطلاعات شخصی افراد از جمله اطلاعات حساب بانکی خبرساز شد، اصلاحات وسیع دیگری هم صورت گرفته شده که کمتر در رسانه‌ها به آن پرداخته شده است. از جمله این اصلاحات عدم حسابرسی مالیاتی توسط حسابرسان رسمی است.

 
محمد قاسم پناهی قائم مقام سازمان مالیاتی در گفتگو با تابناک اقتصادی، این بند را توضیح داد و گفت: حسابرسان رسمی تا پایان عملکرد 93 علاوه بر حسابرسی مالی سازمان، حسابرسی مالیاتی را نیز انجام می‌دادند اما از زمان اجرای قانون جدید یعنی از ابتدای سال آینده این وظیفه برعهده خود سازمان قرار خواهد گرفت.

 
وی با اشاره به جایگزینی سیستم در این بخش اظهار کرد: از طریق سیستم ایجاد شده خود سازمان می‌تواند حسابرسی مالیاتی را انجام دهد.

 
پناهی به این موضوع نیز اشاره کرد که حسابرسان برای تفکیک حسابرسی مالی و مالیاتی و برداشته شدن تکلیف حسابرسی مالیاتی از دوششان ابراز تمایل کردند.

 
قائم مقام سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه پیش از تدوین این قانون با جامعه حسابرسان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته بود، متذکر شد: وقتی به سمت حسابرسی سیستمی برویم به خودی خود هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد، لذا حذف حسابرسان از حسابرسی‌های مالیاتی می‌تواند در راستای صرفه جویی هزینه ها تلقی شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا