آمادگي لهستاني‌ها براي بهره‌برداري از ذخاير عميق معدني ايران

آمادگي لهستاني‌ها براي بهره‌برداري از ذخاير عميق معدني ايران پايگاه خبري معدن نيوز- شرکت لهستاني کي جي اچ ام (KGHM) به عنوان يکي از شرکت‌هاي مطرح بين‌المللي در حوزه معدن و صنايع معدني همراه با شرکت‌هاي زير مجموعه، تمايل خود را براي همکاري با ايميدرو اعلام کرد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، ياسک کاردلا (Jacek Kardela)، معاون اجرايي در توسعه کسب و کار شرکت کي جي اچ ام (KGHM) در ديدار با رييس هيات عامل ايميدرو گفت: اين شرکت با حدود 60 سال فعاليت در بخش معادن داراي صخره‌هاي سخت زير زميني، آماده همکاري با ايران در حوزه‌هاي مختلف معدني اعم از طراحي معادن رو زميني و زير زميني، استخراج و فرآوري، تحقيقات، توليد ماشين‌آلات، طراحي کارخانه ذوب مس و تامين مواد ناريه معادن است.
وي افزود: شرکت کي جي اچ ام تاکنون معادني با عمق 1400 متر را استخراج کرده است. اين شرکت علاوه بر معادن لهستان، معادني از کشورهاي کانادا، امريکا و شيلي را نيز خريداري کرده و در آنها فعاليت‌هاي معدني انجام مي‌دهد.
کاردلا گفت: اين شرکت، از نظر توليد نقره داراي رتبه نخست جهاني، رنيوم رتبه سوم جهاني و مس رتبه هفتم جهاني است. شرکت ياد شده در سال گذشته 580 هزار تن مس توليد کرد و قرار است تا سال 2020 اين رقم را به يک ميليون تن برساند.
مهدي کرباسيان، رييس هيات عامل ايميدرو در اين ديدار گفت: ايميدرو از 2 سال پيش عمليات اکتشافي در ايران را به وسعت 250 هزار کيلومترمتر مربع آغاز کرده و شرايط اوليه براي حضور سرمايه‌گذاران در بخش معدن و صنايع معدني را فراهم کرده است و با توجه به قرار گرفتن ايران در محاصره سخت تحريم طي سال‌هاي گذشته، تامين مالي براي اجراي پروژه‌ها بسيار مهم است و در صورت تمايل دولت لهستان و شرکت KGHM براي مشارکت در سرمايه‌گذاري و انتقال فناوري، زمينه‌هاي همکاري فراواني در بخش معدن و صنايع معدني ايران وجود دارد.
وي ادامه داد: امکان مشارکت در سرمايه‌گذاري از اکتشاف تا فرآوري معدن در حوزه‌هاي مختلف شامل فولاد، مس، روي، زغال سنگ، طلا و غيره در ايران وجود دارد و ما علاقه منديم که شرکت KGHM به دليل برخورداري از فعاليت‌هاي بين‌المللي ارزنده در بخش معدن و صنايع معدني، در ايران سرمايه‌گذاري کند.
رييس هيات عامل ايميدرو همچنين خاطرنشان کرد: در زمينه تبادل تحقيقات و پژوهش نيز علاقه‌مند به همکاري‌هاي دوجانبه هستيم و مرکز تحقيقات فرآوري کرج نيز آماده همکاري است.
وي ادامه داد: در صورت علاقه مندي شرکت‌هاي لهستاني، ايران مي‌تواند با مشارکت دو طرف با يک شرکت ثالث نظير افغانستان و قزاقستان نيز همکاري کند.
در اين جلسه، همچنين مديران شرکت‌هاي زيرمجموعه شرکت هلدينگ کي جي اچ ام (KGHM) درباره فعاليت‌ها و توانايي‌هاي خود در اين زمينه مذاکره کردند.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا