سنگ آهن ايراني نيازمند مديريت يکپارچه

سنگ آهن ايراني نيازمند مديريت يکپارچه پايگاه خبري معدن نيوز- يک عضو هيات مديره انجمن سنگ آهن ايران اظهار کرد: درحال‌حاضر به دليل مشکلات ناشي از فروش و توليد سنگ آهن در کشور، تنها راه نجات توليدکنندکان معدني ايجاد يک مديريت يکپارچه با محوريت سازمان توسعه و نوسازي معادن است.
مهرداد اکبريان در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با اشاره به وضعيت موجود توليدکنندگان سنگ آهن کشور افزود: درحال‌حاضر که قيمت سنگ آهن در بازارهاي جهاني با افت شديدي مواجه شده است. از اين رو تنها با برنامه‌ريزي دقيق از سوي يک متولي مي‌توان آسيب‌هاي ناشي از اين بخش را به حداقل رساند.
او با تاکيد بر اينکه در حالب حاضر ايميدرو رقيب توليدکنندگان بخش خصوصي است، تصريح کرد: درحال‌حاضر ايميدرو به دليل توليد سنگ آهن با شرکت‌هاي بخش خصوصي رقابت تنگاتنگي دارد که اين شرايط علاوه بر اينکه آسيب‌هاي جديدي به توليدکنندگان بخش خصوصي وارد مي‌کند، اين سازمان را از اهداف اصلي خود دور مي‌کند، از اين رو بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود که اين سازمان بيشتر نقش سياست‌گذاري داشته باشد و سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي معدني با همکاري بخش خصوصي باشد، زيرا فعاليت ايميدرو به عنوان يک توليد‌کننده نمي‌تواند نقش حمايتي از معادن باشد.
اکبريان با بيان اينکه معادن با ذخاير بالا تنها به شرکت ايميدرو داده نشود تصريح کرد: در شرايطي که محدوده‌هاي معدني با ذخاير بالا تنها در اختيار شرکت ايميدرو قرار مي‌گيرد به طور قطع شرکت‌هاي بخش خصوصي از ذخاير غني محروم مي‌شوند و انگيزه آنها براي ورود به اين ظرفيت‌ها کاهش مي‌يابد.



بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا