درآمد گمرک به 14 هزار میلیارد تومان رسید

درآمد گمرک به 14 هزار میلیارد تومان رسید

گمرک ایران از افزایش 37 درصدی درآمدهای گمرکی در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: این درآمدها به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

گمرک ایران از افزایش 37 درصدی درآمدهای گمرکی در سال‌جاری خبر داد.
براین اساس مهم‌ترین دلیل این رشد در سال‌ جاری به‌کارگیری سامانه‌های الکترونیکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی جهت انجام تشریفات گمرکی بوده است.
بنابراین گزارش، درآمدهای گمرکی از زمان راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی به دو برابر افزایش یافته و از رقم 7 هزار و 600 میلیارد تومان به 14 هزار میلیارد تومان رسیده و امسال هم شاهد افزایش 37 درصدی درآمدهای گمرکی تاکنون هستیم.
این در حالی است که نرخ دلار بانکی که مبنای محاسبه حقوق و عوارض گمرکی قرار می‌گیرد، تغییر چندانی از ابتدای سال‌جاری تاکنون نداشته و میزان واردات کشورمان هم نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.
سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی پس از روی کارآمدن دولت یازدهم به دستور مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران و با همکاری پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران طراحی و راه‌اندازی شد.
بنابر اظهار صاحب‌نظران، مشارکت گسترده جوانان ایرانی و تکیه بر دانش و توانمندی دانش‌پژوهان داخلی، یکی از مزیت‌های مهم و قابل تحسین این سامانه به‌شمار می‌رود که حتی رؤسای چندین گمرک خارجی و معاون سازمان جهانی گمرک نیز این توانمندی داخلی را قابل تحسین دانسته‌اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا