کاهش ۵۵۸ هزار بشکه ای تولید نفت اعضای غیر اوپک

کاهش ۵۵۸ هزار بشکه ای تولید نفت اعضای غیر اوپک

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس،در تشریح جزییات نشست کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک از کاهش ۵۵۸ هزار بشکه ای تولید نفت اعضای غیراوپک و کاهش یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت خبر داد.

 

عبدالحمید خدری، که دو روز پیش به همراه وزیر نفت برای شرکت در نشست وزرای نفت تولیدکنندگان نفت اوپک و غیراوپک به وین سفر کرده بود، گفت: برای دومین بار است که اعضای اوپک و غیر اوپک در وین گردهم می آیند و نخستین نشست که در فروردین سال 95 برگزار شده بود، به دلیل اصرار عربستان و قطر مبنی بر فریزنفتی نشست اول به شکست منجر شد.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 14 کشور غیرعضو اوپک در نشست مذکور حضور یافتند، افزود: روسیه متعهد شد که از ابتدای سال 2017 میلادی 300 هزار بشکه از تولید نفت را کاهش دهد، همچنین مکزیک 100 هزار بشکه و در مجموع 14 کشور غیرعضو متعهد شدند که مجموعا 558 هزار بشکه تولید نفت خود را کاهش دهند.
توافق تاریخی بین اعضای اوپک و غیراوپک
خدری با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که اعضای اوپک و غیراوپک در تثبیت میزان تولید نفت همکاری می کنند، ادامه داد:روند کاهش تولید نفت ممکن است به افزایش قیمت نفت در آینده نزدیک منجر شود و اگر این توافق حاصل نمی شد، قیمت نفت کاهش می یافت.
عضوهیئت رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: نشست مشترک اوپکی‎ها و غیراوپکی‎ها که یک میلیون و ٧٦٠ هزار تا یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت از مازاد عرضه موجود در بازار می‌کاهد، به ‎عنوان توافق‎هایی تاریخی به شمار می‌آیند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا