در دیدار جهانگیری؛

وزیر صنایع بلاروس: برجام نتیجه صبر ملت ایران و شایستگی مدیران آن است

وزیر صنایع بلاروس: برجام نتیجه صبر ملت ایران و شایستگی مدیران آن است

وزیر صنایع جمهوری بلاروس در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری، موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی و برجام را تبریک گفت و افزود: این دستاورد نتیجه شایستگی مدیران جمهوری اسلامی ایران و صبر و شکیبایی ملت ایران است.

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در دیدار «ویتالی ووک» وزیر صنایع جمهوری بلاروس، سفر رییس جمهور این کشور به تهران که در آینده انجام خواهد شد را سفری مهم ارزیابی کرد و گفت: کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور زمینه ایجاد توافقات و اسناد همکاری دو کشور را برای این سفر فراهم کند.
معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه بلاروس از جایگاه ممتازی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، گفت: تهران از تقویت مناسبات و ارتقاء سطح همکاری ها با مینسک حمایت می کند و هیچ محدودیتی پیش روی توسعه روابط دو کشور وجود ندارد.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران و بلاروس از زمینه های همکاری متعددی در بخش های مختلف برخوردار هستند، گفت: بلاروس در زمینه صنعت و کشاورزی از توانمندی خوبی برخوردار است و ایران نیز دارای تجربیات و توانمندی های فراوان در زمینه صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی است که توجه به این زمینه ها می تواند بستر توسعه همکاری ها میان دو کشور را مهیا کند.
وی ضرورت رفع موانع همکاری های بانکی میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از مهمترین موانع بر سر راه توسعه مناسبات تجاری میان دو کشور موانع بانکی است که انتظار داریم کمیسیون مشترک همکاری های ایران و بلاروس موانع پیش رو از جمله موانع بانکی را شناسایی و راهکارهای رفع آن را بررسی کند.
جهانگیری با یادآوری اینکه بلاروس در دوران تحریم ها روابط صمیمانه ای با ایران داشت، تصریح کرد: تهران در دوران پساتحریم علاقمند است همکاری های خود را با کشورهای دوست همچون بلاروس افزایش دهد و امیدوارم مذاکرات شما با وزرای ایرانی به نتایج مطلوبی در گسترش مناسبات فیمابین منجر شود.
وزیر صنایع جمهوری بلاروس هم در این دیدار ضمن ابلاغ سلام نخست وزیر این کشور به معاون اول رییس جمهوری کشورمان، موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی و برجام را تبریک گفت و افزود: این دستاورد نتیجه شایستگی مدیران جمهوری اسلامی ایران و صبر و شکیبایی ملت این کشور است.
ویتالی ووک عدم وجود موانع سیاسی در جمهوری اسلامی ایران و بلاروس و اراده مسئولین دو کشور برای توسعه همکاری ها را زمینه ای مناسب برای تقویت روابط و ارتقاء سطح مناسبات ارزیابی کرد و گفت: بلاروس در دوران سخت تحریم ها، در کنار جمهوری اسلامی ایران بود و هم اکنون نیز علاقه مند است در دوران پساتحریم همکاری های خود را با ایران افزایش دهد.
وی با اشاره به مذاکرات خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، در خصوص بررسی زمینه های همکاری میان دو کشور اظهار داشت: با همتای ایرانی خود نقشه راه همکاری های اقتصادی دو کشور را بررسی کردیم و این نقشه راه به عنوان سندی کلیدی برای همکاری های تهران و مینسک محسوب می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنایع جمهوری بلاروس از علاقه مندی کشورش برای توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله در بخش نفت خبر داد و گفت: بلاروس آمادگی دارد با ایران در خصوص پالایش نفت و صادرات محصولات پتروشیمی همکاری کند.
سیام ** 9314**1449
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا