۴۰ درصد پول مردم خرج مسکن می‌شود

۴۰ درصد پول مردم خرج مسکن می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی های مسکن تعهد ساخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر را داشتند که اکنون یک میلیون از این واحدها تکمیل و ۴۰۰ هزار واحد باقیمانده که در آینده ای نزدیک تکمیل خواهد شد.

 

سید حمید کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در سومین اجلاس مشترک توسعه کیفیت حمل و نقل، ساختمان و راه و شهرسازی با رویکرد افزایش بهره وری در حوزه تعاون با بیان اینکه بخش مسکن یکی از اصلی ترین بخش های اقتصادی است، گفت: در حال حاضر بین 35 تا 40 درصد هزینه های مردم صرف تأمین مسکن می شود .
وی با بیان اینکه رکود مسکن منجر به رکود در سایر بخش های اقتصادی می شود، ادامه داد: 1800 تعاونی فعال در سطح کشور در حوزه مسکن مهر وجود دارد که حدود یک میلیون و 600 هزار عضو دارد.
کلانتری افزود: همچنین حدود 50 هزار نفر هیأت مدیره تعاونی های مسکن هستند.
این مقام مسئول با بیان اینکه تعاونی های مسکن قابلیت این را دارند که اعضا را در فاصله زمانی 3 تا 5 سال صاحب خانه کنند، گفت: تعاونی های مسکن تعهد ساخت یک میلیون و 400 هزار واحد مسکن مهر را داشتند که اکنون یک میلیون از این واحدها تکمیل و 400 هزار واحد باقیمانده که در آینده ای نزدیک تکمیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه چندی پیش طرحی را به صورت پایلوت در یکی از استانها برای آسیب شناسی تعاونی های مسکن انجام دادیم ادامه داد: این طرح به منظور شناسایی مشکلات تعاونی های مسکن مهر است و تلاش کردیم راهکارهای مناسب برای حل مشکلات این تعاونی ها را استخراج کنیم تا اعتماد مردم نسبت به تعاونی های مسکن اصلاح شود.
کلانتری با بیان اینکه یکی از تعاونی هایی که به آن توجه کمتری شده است تعاونی تامین نیاز مسکن است، گفت: تعاونی هایی برای انبوه سازان و برج سازان و شرکت های پیمانکاری می تواند تشکیل شود که در صورت تحقق خدمات مثبتی را در عرصه ارائه می کنند.
وی افزود: حرکت خوبی نیز در شورای عالی احیای بافت های فرسوده شروع شده که آن، ترمیم بافت های فرسوده است که می توان در این حرکت از پتانسیل افرادی که در آن مناطق زندگی می کنند، استفاده کرد.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 2 هزار و 200 تعاونی در حوزه حمل و نقل در پنج یا شش گرایش فعال هستند، گفت: هم اکنون 80 تا 90 درصد حمل و نقل دریایی در خلیج فارس از طریق تعاونی های حمل و نقل دریایی انجام می شود.
وی ادامه داد: دلیل بسیاری از تصادفات فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عاست که می توان با حضور تعاونی ها در بورس از بازار سرمایه برای بازسازی ناوگان حمل و نقل استفاده کرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا