فراخوان روسیه برای پیوستن همه تولیدکنندگان به توافق اوپک

فراخوان روسیه برای پیوستن همه تولیدکنندگان به توافق اوپک

وزیر انرژی روسیه با ابراز خرسندی از اعلام آمادگی تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید تاکید کرد: راه برای پیوستن دیگر کشورها به توافق مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک باز است.

 

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، الکساندر نواک با اشاره به نقش مثبت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پیشبرد توافق اخیر میان کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: پوتین پشتیبان این تصمیم بوده است و نقش موثری در درک ما از اهمیت و لزوم این توافق داشت.
وی ادامه داد: حمایت سیاسی رئیس جمهور روسیه و درک صحیح ما از اهمیت توافق کمک کرد تا بتوانیم روابط مطلوبی با کشورهای عضو و غیرعضو این سازمان ایجاد کنیم و اعتماد دو طرفه میان ما حاصل شود.
وزیر انرژی روسیه درباره طبیعی یا واقعی بودن کاهش تولید کشورهای غیرعضو اوپک گفت: شرایط برای کشورهای مختلف متفاوت است، اما از این که کشورهای زیادی به دعوت اوپک پاسخ مثبت داده‌اند و آماده کاهش تولید نفت هستند بسیار خرسند شدم.
نواک در این باره افزود: بیشتر کشورها به طور داوطلبانه حاضر به پیوستن به این طرح شده‌اند و کسی آنها را مجبور به کاهش سطح تولید نفت نکرده است، بیشتر این کشورها قصد دارند اقدامات جدی برای کاهش تولید انجام دهند.
وی گفت: میزان ٦٠٠ هزار بشکه در روز کاهش تنها نتیجه ممکن برای کشورهای غیرعضو نیست و بسیاری از کشورهای دیگر تمایل دارند به این توافق بپیوندند، راه برای پیوستن دیگر کشورهای به این قرارداد باز است؛ در نشست اخیر ١١ کشور غیرعضو به این برنامه پیوستند، کشورهای دیگری نیز مایل به حضور در نشست بودند، اما به علت‌هایی نتوانستند در این گردهمایی حضور یابند.
وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد: این قرارداد در مرحله نخست، برای شش ماه اول سال ٢٠١٧ میلادی به امضا رسیده است، اما در صورت تمدید توافق و پس از بررسی تأثیر چنین اقدامی در بازار نفت، احتمال دارد سطح تولید را بیش از این نیز کاهش دهیم.
تولیدکنندگان غیرعضو اوپک شنبه (٢٠ آذرماه) تصمیم گرفتند روزانه ٥٦٠ تا ٦٠٠ هزار بشکه‎ از تولید نفت خود کم کنند.
مجموع تولید نفت جهان با توافق یادشده وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو این سازمان، یک میلیون و ٧٦٠ تا یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز کاهش می‎یابد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا