رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس:

راه اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید است

راه اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید است

اراک - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حمایت از صنایع آسیب دیده، یکی از خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید است.

عزیز اکبریان روز دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی در محل استانداری این استان در اراک، افزود: دولت یازدهم از آغاز فعالیت خود حمایت از صنایع زیان دیده را در دستور کار خود قرار داد که این اقدام شایسته یکی از خدمات ماندگار این دولت محسوب می شود.
وی پرداخت مطالبات پیمانکاران را یکی دیگر از اقدامات شایسته دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: پرداخت معوقات 10 هزار میلیارد ریالی بیمارستان ها و داروخانه ها از دولت های پیشین توسط دولت یازدهم، اقدام ارزشمند دیگری است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت تدبیر امید برای تکمیل فعالیت خود در حوزه رونق تولید و کاهش رکود باید در بخش پرداخت تسهیلات به صنایع، اهتمام جدی داشته باشد.
وی ادامه داد: برای برون رفت کامل کشور از رکود به 200 میلیارد دلار اعتبار نیاز است که برای تامین این میزان اعتبار نمی توان تنها به دولت متکی بود، بلکه باید از سرمایه گذاران خارجی حمایت کرد.
اکبریان با بیان اینکه سرمایه گذران خارجی را نباید اجانب خطاب کرد، عنوان کرد: رفع تنگناهای اقتصادی کشور نیازمند سرمایه گذاری صنعتی است.
وی با بیان اینکه آمریکا هیچ گاه دست از دشمنی با ملت ایران بر نمی دارد، اظهار کرد: در مقوله برجام، زحمات تیم مذاکره کننده ایرانی با کارشکنی های آمریکای جنایتکار متفاوت است و نباید دستاوردهای این اتفاق بزرگ را تحت الشعاع مسائل حاشیه ای کرد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری چندین بار نسبت به پیامدهای دو قطبی شدن جامعه هشدار دادند و خواستار حفظ وحدت و انسجام مردم و مسئولان در راستای تقویت منافع ملی شدند.
وی اضافه کرد: نگرش توسعه نظام اسلامی با منازعه و نفاق در تعارض است و برای ساختن کشور باید اتحاد و همدلی در دستور کار مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
اکبریان رسیدگی به مسائل بانک ها را یکی از اولویت های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: بانک ها باید در راستای پاسخ به نیازهای مردم و کشور تلاش کنند و بنگاه دار صرف نباشند.
وی تصریح کرد: بر اساس استاندارد جهانی باید به ازای هر 15 هزار نفر یک شعبه بانک راه اندازی شود، اما در ایران برای هر سه هزار و 500 نفر یک بانک راه اندازی شده است.
وی توجه به رونق تولید و مبارزه با قاچاق کالا را از دیگر اولویت های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا نسبت به سال های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته اما پدیده شوم قاچاق با تلاش و حمایت از تولید ملی برای همیشه باید از اقتصاد کشور رخت بربندد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی چابک سازی دولت را گامی موثر در راستای توسعه جامعه عنوان کرد و گفت: باید بخش خصوصی را وارد میدان کرد و بسیاری از خدمات عمومی را به خود مردم واگذار کرد.

*** ضرورت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و درآمد
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد ضروری است چرا که بسیاری از موارد آن، انگیزه صنعتگران را سلب می کند.
رضا رحمانی افزود: مسئولان استان ها باید از طریق نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و درآمد، بیشتر تلاش کنند که در صورت پیگیری، بدون شک به نتیجه می رسند.
وی ادامه داد: قانون مالیات بر ارزش افزوده نیازمند زیرساخت های لازم برای اجراست بنابراین تداوم اجرای آن بدون داشتن زیرساخت های لازم امکان پذیر نیست.
قائم مقام وزیر صنایع، معدن و تجارت بیان کرد: بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید از اهداف دولت در صنعت است و دولت در این زمینه تلاش های بسیاری انجام داده است به طوری که صنایع به 12 گروه صنعتی تقسیم شده و مشکلات و موانع رفع تولیدات این صنایع به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: نوسازی و بازسازی عوامل تولید اولویت برنامه ششم توسعه است که صاحبان صنایع در استان ها باید مطالبات خود را به صورت کارشناسی به مدیریت ارشد و نمایندگان استان خود در مجلس شورای اسلامی انتقال دهند.
وی گفت: اگر چه امروز کشور با تنگناهایی روبروست اما نباید پیشرفت ها و دستاوردها را نیز نادیده گرفت چرا که در روزگاری نه چندان دور، سالانه بیش از 70 میلیون دلار انواع محصولات لبنی وارد کشور می شد و امروز ایران اسلامی در این حوزه صادر کننده ای مطرح است.
رحمانی افزود: در سال جاری بیش از 650 هزار شغل هدفگذاری شده که تا کنون 150 هزار شغل محقق شده و مابقی نیز تا آخر امسال عملیاتی می شود.

*** 80 درصد بازار لوازم خانگی کشور در دست تولید کنندگان داخلی
معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: هم اینک 80 درصد بازار لوازم خانگی کشور در دست تولید کنندگان داخلی است که با وجود حضور نشان های تجاری بزرگ خارجی در کشور این مهم نشان از کیفیت کالای داخلی دارد.
محسن صالحی نیا افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال بومی سازی زنجیره تولید انواع کالا بخصوص لوازم خانگی است چرا که در صورت تحقق این مهم همه خدمات، تجهیزات و اقلام الکتریکی در داخل تولید می شوند.
وی بیان کرد: تولید کنندگان داخلی نیز برای جذب بازار و توان رقابت پذیری با کالاهای مشابه خارجی باید کیفیت، تولیدات منطبق با کاهش مصرف انرژی و خدمات پس از فروش خود را ارتقا دهند.
معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات شش هزار واگن باری در کشور نیز گفت: با تامین منابع مالی به صورت تسهیلات کم بهره برای شرکت های تولید کننده داخلی این تعداد واگن با مشارکت و همکاری شرکت های داخلی وارد کشور می شود.
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست های جدیدی از جمله بحث اتمام طرح های نیمه تمام صنعتی و طرح هایی که بر اساس آمایش سرزمینی و قابلیت استان ها ایجاد شده را در دستور کار دارد.
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نخستین روز از سفر خود با حضور در شهرستان های ساوه و زرندیه از تعدادی از واحدهای صنعتی این شهرستان ها بازدید و در نشست فعالان اقتصادی و صنعتی ساوه شرکت کردند.
حضور در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان مرکزی و سفر به شهرستان محلات از دیگر برنامه های کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در دومین روز از سفر به این استان است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا