طی شش ماه رخ داد؛

پوشش 59 درصدی پیش بینی های پالایش نفت بندر عباس

پوشش 59 درصدی پیش بینی های پالایش نفت بندر عباس

شرکت پالایش نفت بندرعباس در دوره شش ماهه نخست امسال با اختصاص 144 ریال سود به ازای هر سهم معادل 59 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.

 

شزکت پالایش نفت بندرعباس، پیش بینی درآمد هر سهم در دوره 6 ماهه سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 1395 را با سرمایه 13 هزار و 800 میلیارد، به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت پالایش نفت بندرعباس سود هر سهم در دوره منتهی به 30 اسفند ماه سال جاری را مبلغ 245 ریال برآورد کرد و اعلام کرد طی دوره شش ماهه نخست سال با تحقق 144 ریال سود به ازای هر سهم، معادل 59 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داده است.

"شبندر" در شش ماه نخست سال سود خالص را مبلغ یک هزار و 991 میلیارد و 959 میلیون ریال اعلام کرد.

"شبندر" دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی سال منتهی به 30 اسفندم اه 95را (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی را به شرح زیر اعلام کرد:

الف) افزایش نرخ نفت خام، میعانات گازی، و فرآورده‌های نفتی نسبت به پیش‌بینی اولیه، به دلیل افزایش نرخ بین‌المللی موارد ذکر شده بوده است.

ب) نرخ ارز برای ماه های فروردین لغایت آبان، معادل میانگین بانک مرکزی برای ماه های یاد شده و برای ماه‌های آذر لغایت اسفند، بر اساس مصوبه هیات مدیره‌ شرکت 32 هزار ریال فرض شده است و میانگین سال 95 با احتساب فرض‌های ارائه شده 31 هزار و 276 ریال خواهد بود.

ج) نرخ خرید نفت خام و میعانات گازی در دوره پیش‌بینی، براساس میانگین صورت حساب‌های دریافتی از شرکت ملی پالایش و پخش در شش ماه اول سال 95 و ماه های مهر و آبان نشریه پلاتس و به ترتیب 38.69 و 40.93 دلار برای نفت خام و میعانات گازی منظور شده است.

د) نرخ فرآورده‌های اصلی، بر اساس نرخ نرخ گذاری وزیر نفت، و نرخ فرآورده های ویژه و نفتا، بر اساس نرخ های اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برای فروردین لغایت آبان محاسبه و منظور شده است. همچنین نرخ‌های اعلامی اعم از مصوبه‌ی وزیر نفت و شرکت ملی پخش، بر اساس میانگین نشریه پلاتس محاسبه و به شرکت‌های پالایشی و بورس کالا اعلام شده است.

ه) کارمزد صادرات (2درصد فروش های صادراتی، ارزی وبنکرینگ) معادل 33 درصد از هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی شرکت است.

و) نرخ های اعلامی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش، با توجه به شاخص کیفیت محصولات محاسبه و به شرکت اعلام شده است.

ز) کلیه‌ محاسبات بر اساس نرخ‌های اعلامی از سوی شرکت ملی نفت، شرکت ملی پالایش و پخش، و مفروضات فوق‌الذکر انجام شده است و همچون سال‌های گذشته، احتمال تغییرات مداوم اطلاعات دریافتی و در نتیجه تغییر پیش‌بینی سود و زیان وجود دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا