در پی انتشار خبری پیرامون غیرمنصفانه بودن قوانین بورس کالا در فروش پتروشیمی ها مشخص شد؛

کارگری که به جای مدیرعامل مصاحبه کرد

کارگری که به جای مدیرعامل مصاحبه کرد

به دلیل اینکه شرکت پتروشیمی تندگویان عرضه محصولات خود را در بورس کالا انجام می دهد، قوانین بورس آن را به سمت توزیع ناعادلانه محصولاتش می‌کشاند و این عرضه کننده به راحتی محصولاتش را به خریداری که بیشتر پول بدهد، می فروشد.

هفته گذشته مصاحبه ای در چند سایت خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک شرکت فعال در حوزه نساجی بابت تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود با مشکلات فراوانی مواجه است، به این دلیل که مواد اولیه الیاف در ایران انحصاری بوده و شرکت پتروشیمی تندگویان به عنوان تولیدکننده انحصاری مواد اولیه کارخانه های الیاف، با هر قیمتی که بخواهد محصولات خود را به این کارخانه ها می فروشد.

به گزارش بورس نیوز، در این مصاحبه که تحت عنوان  " دردسر تهیه مواد اولیه‌ الیاف از یک پتروشیمی/ قوانین بورس فروش پتروشیمی‌ها را غیرمنصفانه کرده است" انجام شده، گویا خبرنگار با فردی به نام حسین بیگدلی، به عنوان مدیرعامل شرکت الیاف پارس یزد گفتگو کرده و طی این مصاحبه عنوان شده بود که به دلیل اینکه شرکت پتروشیمی تندگویان عرضه محصولات خود را در بورس کالا انجام می دهد، قوانین بورس آن را به سمت توزیع ناعادلانه محصولاتش می‌کشاند و این عرضه کننده به راحتی محصولاتش را به خریداری که بیشتر پول بدهد، می فروشد.

اما نکته جالب توجه اینجاست که پس از پیگیری های به عمل آمده، مشخص گردید مصاحبه مذکور که به نقل از مدیرعامل این مجموعه فعال در صنعت نساجی انجام شده بود، نادرست و به دور از واقعیت بوده است.

نکته مضحک قضیه آنجایی است که رسانه منتشر کننده خبر مذکور با فردی مصاحبه کرده که خود را به عنوان مدیرعامل شرکت معرفی کرده است؛ حال آنکه حسین بیگلری کارگری است که در این مجموعه مشغول به کار بوده و عنوان مدیر عامل به صورت جعلی به وی نسبت داده شده است.

در همین راستا روابط عمومی شرکت پتروشیمی تندگویان طی جوابیه ای به انتشار خبر "نحوه توزیع محصولات PET در بین شرکت های تولیدکننده الیاف" واکنش نشان داده که بورس نیوز در راستای رسالت خبری خود متن آن عیناً در ذیل منتشر می کند.

متن جوابیه

خبری به نقل از خبرگزاری کار ایرانی در وب سایت ها و خبرگزاری های مختلف از جمله دانا با کد خبری ۹۱۹۳۰۰, اکا ایران و پترون با کدخبری ۴۳۶۲ در خصوص نحوه توزیع محصولات PETدر بین شرکت های تولیدکننده الیاف انتشار یافته است که نادرست و به دور از واقعیت بوده و متاسفانه خبرگزاری های مذکور بدون توجه به صحت و سقم منبع خبر و پیگیری مناسب اقدام به انتشار آن نموده اند.

در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری , سال اقتصاد مقاومتی , اقدام و عمل نام گذاری شده است , انتشار این گونه اخبار نه تنها مانعی برای تحقق این هدف بوده بلکه باعث می شود ضربات غیر قابل جبرانی به تولید ملی و به طبع اقتدارو خودکفایی کشور وارد گردد .

پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد اولیه نساجی در کشور از ابتدای راه اندازی تاکنون نقش بسزایی در پیشرفت و گسترش این صنعت داشته و همواره با پیروی از قوانین و مقررات مصوب و عرضه تولیدات در بورس کالا , زمینه را برای استفاده بهینه شرکت های پایین دستی از محصولات خود و تداوم تولید ملی همراه با کیفیت مناسب فراهم نموده است

متاسفانه اینگونه اخبار نادرست می توانند زمینه سوءاستفاده سود جویان را فراهم آورده و باعث تشویش و نگرانی صنعتگران گردند, لذا به منظور شفاف سازی این خبر, توضیحات ذیل ارائه می گردد.

۱. فرد مصاحبه شونده (حسین بیگدلی) کارگر شرکت الیاف پارس یزد بوده و در درج خبر عنوان جعلی مدیرعامل شرکت به ایشان نسبت داده شده است.

۲. مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت الیاف پارس یزد متن مصاحبه و محتوای مطالب منتشره را طی نامه شماره ۳۶۳ مورخ 1395.07.24 کذب محض عنوان نمود.

۳. شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان در سال ۹۴ دارای رتبه اول عرضه محصولات پلیمری در بورس کالا بوده و تاکنون کلیه محصولات خود را در بورس کالا و تحت نظارت بورس عرضه نموده و اخیراً با همکاری سازمان بورس موفق شده است بسیاری از واسطه ها را از چرخه عرضه محصولات در بازار حذف نماید؛ لذا ایجاد چنین فضایی مبنی بر کارگردانی انتشار سریع اخبار جعلی از سوی دلالان و سودجویانی که از شبکه توزیع حذف شده اند، دور از انتظار نخواهد بود./


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا